Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Akademiska erfarenheter med Tech University?

Produkter
(logga in för att koppla)

Greinner

Ny medlem
Hej alla, jag skulle vilja utöka min kunskap inom fotografering och jag letar efter ett alternativ som tillåter distansutbildning av personliga skäl. Jag såg flera kompletterande kurser i ämnet på ett universitet som heter TECH och jag blev mycket imponerad.

Jag gillar särskilt det faktum att de är online och inte har några fasta scheman. också för att jag skulle vilja arbeta utanför landet. Det skulle vara till stor hjälp om någon har erfarenhet av detta universitet och kan berätta för mig om det är värt det för dem som arbetar medan de studerar? Tack så mycket!
 
Ett allmänt råd (baserat på egen erfarenhet...) är att kolla upp hur svensk myndighet bedömer skolans utbildning då en sådan värdering kan vara krav vid senare jobbansökan. Inte bara innan du börjar en utbildning utan inför varje termin / kurs då myndighetens bedöming kan (eller kunde) ändras mitt i utan att du får någon info om detta.

Lycka till med utbildningen 👍🏻
 
De har ett ”fint” utlåtande från Forbes med en länk till en hemsida med domän från Paraguay med en blandning av egen text och en artikel som faktiskt hämtats från Forbes publishing i Amerika…
När jag kollade på Forbes officiella hemsida så verkar de inte ha nån verksamhet i Paraguay
Nej, det är troligen en bluff men du kan nog få ett fint diplom mot ersättning.
 
Det finns faktiskt en artikel i engelska wikipedia. Verjar ju "legit". Konstigt att de inte verkar ha lägre examina and Master's Degree dock, inte Bachelor/ fil kand alltså. Fast det kanske är jag som är förvirrad vad gäller de internationella beteckningarna.
 
Det finns faktiskt en artikel i engelska wikipedia. Verjar ju "legit". Konstigt att de inte verkar ha lägre examina and Master's Degree dock, inte Bachelor/ fil kand alltså. Fast det kanske är jag som är förvirrad vad gäller de internationella beteckningarna.
Eftersom skolan ligger i Spanien är det väl snarast de spanska examensbenämningarna som är intressanta och kan mappas motsvensk examen - förutsatt då att skolan är godkänd av myndigheterna där.
 
De har ju huvudverksamheten i Mexico. Men de flestaanvänder väl amerikanska termer nu för tiden särkilt om man har informationen på engelska, vi också. Master är väl det vi kallade magister förut.

Men jag börjar tro att Adam har rätt. OP verkar ha tappat intresset väldigt fort.
 
Man anger medlemskap i två organisationer inom EU området (om jag inte tolkar informationen alldeles fel...). De fysiska adress jag sett (kan kanske finnas flera) är i Spanien och då bör väl EUs regler gälla.


Skärmavbild 2024-05-31 kl. 16.37.42.png
 
Frågan är väl mer om en examen därifrån är accepterad i andra länder, t.ex. Sverige? De verkar ha nån slags godkännande för *vissa* av sina utbildningar. Vet inte om det finns nåt väldlsomsännande organ som godkänner/legitimerar universitet?

Om man bara vill ha kunskapen och inte behöver en examen för jobb spelar det ju mindre roll. Mer viktigt om kurserna är bra då.
 
Frågan är väl mer om en examen därifrån är accepterad i andra länder, t.ex. Sverige? De verkar ha nån slags godkännande för *vissa* av sina utbildningar. Vet inte om det finns nåt väldlsomsännande organ som godkänner/legitimerar universitet?

Om man bara vill ha kunskapen och inte behöver en examen för jobb spelar det ju mindre roll. Mer viktigt om kurserna är bra då.

Detta gäller i EU. Framgår vad jag kan se inte här i vilken utsträckning man kan få en utbildning bedömd i förhand.

 
ANNONS