Annons

aftonbladet

Produkter
(logga in för att koppla)

tarragona

Aktiv medlem
Hej !!!! Någon som har en ide om varför det hackar när jag skrollar aftonbladet sida och inte dom andra tidningar har xp

Jag skulle gissa att det beror på att där är för mycket reklam (läs Flash-animeringar) för att datorn skall klara av att scrolla sidan snyggt.

Testa att surfa med Firefox (finns för många olika operativsystem och i olika språk) med tillägget Adblock plus , då plockas nästan all reklam bort från aftonbladet. Dessutom kan du använda Flashblocker för att stänga av alla Flash-tillägg. Självklart är tilläggen helt konfigurerbara.

Jag använder Firefox med båda tilläggen, och några till, bland annat: EXIF, NoScript [kan vara lite jobbig innan du får allt att fungera men höjer säkerheten] och Video Download.

Tack

Testa att surfa med Firefox (finns för många olika operativsystem och i olika språk) med tillägget Adblock plus , då plockas nästan all reklam bort från aftonbladet. Dessutom kan du använda Flashblocker för att stänga av alla Flash-tillägg. Självklart är tilläggen helt konfigurerbara.

Jag använder Firefox med båda tilläggen, och några till, bland annat: EXIF, NoScript [kan vara lite jobbig innan du får allt att fungera men höjer säkerheten] och Video Download.

Hej Jag lade in adblock plus fick upp en synbål nere till höger på listen men nu har jag lyckats få bort den hur får jag upp den igen? ett stort tack för svaret

Trots AdBlocker kan jag inte scrolla Aftonbladet ordentligt. Det är så pass mycket reklam på den sidan att AdBlocker blir segt =D

Tänk på att du måste berätta för ABP vilken reklam den skall blocka, den har inga filter från början. Jag har haft ABP installerat i några år och har byggt upp säkert ett hundratal filterregler under den tiden.

Det går att prenumerera på filterregler för olika språk, men det är något jag aldrig testat själv så jag vet inte hur det fungerar.

För att spärra reklam så pekar du på den och väntar tills det dyker upp en diskret liten ruta ovanför/under reklamen i fråga med ordet "Blockera" eller något liknande. Klicka i rutan och göra dina val i menyn som dyker upp.

Om den lilla rutan inte dyker upp inom en till tre sekunder kan du istället klicka på ABP-ikonen och välja tex "Visa lista över blockerbara objekt". Där kan du sedan välja vad som skall spärras.

Ett tips: du kan använda stjärna som jokertecken, så att tex "www.reklamserver.se/*" betyder att allt från just www.reklamserver.se blockeras. Du bör dock vara lite försiktig med jokertecken, så du inte spärrar sådant som du faktiskt vill se.

Tänk på att du måste berätta för ABP vilken reklam den skall blocka, den har inga filter från början. Jag har haft ABP installerat i några år och har byggt upp säkert ett hundratal filterregler under den tiden.

Det låter onödigt besvärligt. Jag har alltid använt de vanliga, färdiga paket som finns och det funkar alldeles utmärkt. Enda platsen jag kan komma på som trots allt lyckas visa lite reklam är faktiskt Fotosidan!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto