Annons

Afrika

Produkter
(logga in för att koppla)

Frasse N

Aktiv medlem
Hejsan!

Befinner mig nu i mombasa i kenya!

Ska efter nyar bege mig ut pa en resa fran kenya till syd afrika, med tag!

Aker igenom tanzania, zambia, zimbabwe, botswana och sen ner till sa.

Nu tankte jag kolla om det ar nagon som gjort en liknande resa och har nagra tips pa vad jag inte far missa!

Det ar en resa over 500mil!

Nu blir det ut i det underbara vadret.

Tack for svar!
 
Ska du genom Tanzania tycker jag att du bör bestiga Kilimanjaro. Passa på innan snön försvinner (klimatförändringar). Det är en intressant vandring där man börjar i regnskog och slutar i högalpin terräng. Tips: ta så lång tid på dig du kan. Jag och min fru hade missat denna detalj, försökte klara berget på tre dagar och kom inte ända upp. Min fru kollapsade av höjdsjuka i högsta lägret och fick bäras ned. Jag var tvungen att vända 200 m under toppen. Mådde illa och hade ingen balans. Sedan visade det sig att de hade fortsatt ned med min fru till ett lokalt sjukhus, så jag fick springa ikapp dem hela vägen ned. Jag litade inte riktigt på sjukvården där. Allt slutade dock väl, och trots det som hände så var det en upplevelse.
 
Freddie.
Gällande Zimbabwe måste du helt enkelt besöka Victoria-fallen och "bungy-jumpa" från bron över Zambesi-floden som skiljer Zimbabwe-Zambia åt.
Även helicopter-turen över "fallen" är enastående.

Har inte en aning om nu-läget i Zimbabwe eftersom det är 8år sedan jag var...du får kolla upp.
Mvh Thomas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.