Annons

AF vid Continous-AF och helt nedtryck avtryckare och i sekvenstagning

Produkter
(logga in för att koppla)

Rei Trulsson

Aktiv medlem
Vet någon om t ex kamerahuset D300 som jag kör med, fortsätter att fokusera vid Continous AF, helt nedtryckt avtryckare och i sekvenstagning?

Eller måste jag släppa upp till halvt nertryckt läge för att den ska fokusera hela tiden?

Undrar Rei...

Vet någon om t ex kamerahuset D300 som jag kör med, fortsätter att fokusera vid Continous AF, helt nedtryckt avtryckare och i sekvenstagning?

Eller måste jag släppa upp till halvt nertryckt läge för att den ska fokusera hela tiden?

Undrar Rei...

Misstänker att svaret finns i bruksanvisningen. :) Men rimligen borde kamerans autofokus fortsätta att arbeta i den mån det är möjligt vid serietagning.

Jodå så funkar det, dvs AF tas om mellan varje bild vid fullt nedtryck/seriebildstagning. D300 är dock en mer avancerad kamera än den Canon jag har, så möjligen kan man ställa om det. Det finns säkert tillfällen då det är användbart även om jag inte kommer på något nu :)

Mm, ska rota fram den oanvända manualen och kolla ordentligt. Ja, det stämmer att det går att ställa in vad som ska prioriteras, fokus eller bildtagning eller en övervägning mellan dem båda.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar