Annons

Adobe Photoshop Touch vs. Photoshop Express

Produkter
(logga in för att koppla)

Bussmicke

Aktiv medlem
Vad är skillnaden dem emellan??
Vad har Adobe Photoshop Touch som inte Photoshop Express har och tvärtom?
Kan man tilldela nyckelord ?

Tillägg: Hur får jag in mina bilder från kameran till min Samsung Galaxy Tab 7.7 om man är på stan eller resa?

Photoshop Touch är vad jag kan se redigering av bilder.
Photoshop Express - redigering, uppladdning, molnlagring etc

Exakt vdsom skiljer i redigringsmöjlightr vet jainte.

Galaxy Tab har inte den USB? (Undrar en iPad användare)

Jag har kört express på min anroidlur och om du inte absolut måste redigera i det - låt bli. Jag testade rotera en bild och den tycks interpolera med nearest neighbour. Dvs som MS Paint på 90-talet.

Jag har PS Express i min mobil. Enligt mig har den ett mycket begränsat användningsområde. Du kan beskära, justera exponering och kontrast, lägga på någon enstaka automatisk effekt m.m. Inget att hänga i julgranen, men å andra sidan är den gratis.

Jag har ingen erfarenhet av PS Touch, men vad jag kan se så har den något fler funktioner. Det går att jobba med lager. Det finns markerings- och penselverktyg (för att applicera effekter selektivt i bilden). Textverktyg. Någon slags kurvjusteringar tycks också gå att göra. Vet ej om det går att lägga till nyckelord. Någon annan borde kunna fylla på med mer info...

Kan man öppna RAW i PS Touch?
I PS express är det bara Jpg

OK, laddade ner och testade lite.
I texten på AppStore står det max 1600x1600 pixel.
Rawfilerna från Canon G9 importerade med Camera Connection kit läses in i Touch.

Sen fattar jag inte vad jag ska ha det till.... Men det är ju en annan femma.

Har nu köpt Ps Touch. Hur kunde du läsa in Rawfilerna från G9? Jag försökte med 7D idag utan framgång. Fick köpa programmet Photo Mate för att konvertera dem till jpeg innan jag kom vidare. Innan jag slutligen fick in programmet i Touch fick jag även minska storleken till 1600 innan programmet accepterade bilden.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Har nu köpt Ps Touch. Hur kunde du läsa in Rawfilerna från G9? Jag försökte med 7D idag utan framgång. Fick köpa programmet Photo Mate för att konvertera dem till jpeg innan jag kom vidare. Innan jag slutligen fick in programmet i Touch fick jag även minska storleken till 1600 innan programmet accepterade bilden.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Jag använde Camera Connection kit som har stöd för RAW:
http://store.apple.com/se/product/MC531ZM/A?fnode=MTc0MjU4NjE#overview

Vilka RAW-filer som stöds vet jag inte men G9 läste den in i alla fall och sen var det bara att ta in bilden från Bild biblioteket på iPad.
Men om den verkligen läser in RAW bilden eller en konvererad JPEG vet jag inte.

Tyvärr så ville den inte tillåta att jag anslöt min kortläsare då den drog för mycket ström annars hade jag testat med en bild från 5D istället.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto