Annons

Adobe Photoshop Album V2 - Fy skäms Adobe!

Produkter
(logga in för att koppla)

janf

Aktiv medlem
I mitten på februari detta år fick jag mitt nya program. Det visade sig vara en i många avseenden ofullgången produkt. Förtvivlade - men ambitiösa - användare har sedan dess gratis lämnat goda råd och tips till programutveckarna.

Nu lanserar Adobe version 2 - utan att kontakta sina registrerade användare. Den lanseras till fullt pris och vi erbjuds inte ens en rabatterad uppdatering!

Detta är ett skandalöst beteende av ett STORT företag i bildbehandlingsbranschen. Man sk-t-r tydligen i sitt goda namn och rykte.

Byt till någon leverantör som verkar mer lyhörd om du är missnöjd! En rabbaterad uppgradering borde vara absolut minimum....

Re: Re: Adobe Photoshop Album V2 - Fy skäms Adobe!

Calle S skrev:
Har du klagat hos Adobe?

Om du loggar in på deras Forum-sidor så kan du se att det är fullt uppror.

Jag tror inte det hjälper om jag faller in i kören.

mvh
janf

Re: Re: Re: Adobe Photoshop Album V2 - Fy skäms Adobe!

janf skrev:
Om du loggar in på deras Forum-sidor så kan du se att det är fullt uppror.

Jag tror inte det hjälper om jag faller in i kören.
Men då kanske det händer något senare. Vi kan ju alltid hoppas.

Jag har i alla fall sett ett uppgraderingspris, kommer bara inte ihåg var? På Dustin kanske?
Tänker i alla fall ite uppdatera.. utforskaren fungerar lika bra om man bara sorterar på olika kategorier mm. Har full koll på ca 10.000 bilder

northcliff skrev:
utforskaren fungerar lika bra om man bara sorterar på olika kategorier mm. Har full koll på ca 10.000 bilder

Bengt,
Jag har just uppdaterat ACDSee till V5 med katastrofalt resultat: det tar ca 2½ min innan bilderna har laddats upp så att jag kan börja arbeta med ett bibiliotek. Håller just nu igång en diskussion om detta med supporten.

Därför håller jag också fast vid APA. Det är lätt att hitta bilder och funktionen att dela med sig via epost är suveränt lätthanterad.
Problemet är om du vill flytta ett bibiliotek till en annan plats.

Jag har inte lyckats "relocate" ett helt bibliotek i ett arbetsmoment. Jag tvingas söka upp en bild i taget och det är PEST!

Hur löser DU det problemet?

janf skrev:
Bengt,
Jag har just uppdaterat ACDSee till V5 med katastrofalt resultat: det tar ca 2½ min innan bilderna har laddats upp så att jag kan börja arbeta med ett bibiliotek. Håller just nu igång en diskussion om detta med supporten.

Därför håller jag också fast vid APA. Det är lätt att hitta bilder och funktionen att dela med sig via epost är suveränt lätthanterad.
Problemet är om du vill flytta ett bibiliotek till en annan plats.

Jag har inte lyckats "relocate" ett helt bibliotek i ett arbetsmoment. Jag tvingas söka upp en bild i taget och det är PEST!
Har du provat Fotostation?

Calle S skrev:
Har du provat Fotostation?

Calle,

Vet inget om Fotostation.

Nu har jag två program att välja emellan (jmf. Aftonbladet/Expressen).Varje gång man skaffar ett nytt program tar det oändlig tid att lära sig det nya gränssnittet. Det handlar om veckor snarare än dagar. (Tag t.ex. MS WORD - världens enligt min mening knöligaste ordbehandlare. Hur många behärskar det programmet?)

Nu ska jag småningom bestämma mig definitivt och det känns inte särskilt lockande just nu att ta in ytterligare ett program i den processen.

Men tack för tipset - man vet aldrig...

janf skrev:
Bengt,

Jag kör ACDSee 5.0 utan problem. Är helnöjd. Jag provade däremot 6.0 som inte var någon höjdare. De har tagit bort en hel del användbara funktioner för kategorier, samt att det tar väldigt lång tid innan bilderna kommer upp när man väljer ett bibliotek.

Själv minns jag PaintShopPro's biblotek. Kanonbra, iaf -97 när jag använde det senast :)

Kanske värt ett försök? Finns ju som 30-dagars testversion.

Jag kör ACDSee 5.0 utan problem. Är helnöjd. Jag provade däremot 6.0 som inte var någon höjdare. De har tagit bort en hel del användbara funktioner för kategorier, samt att det tar väldigt lång tid innan bilderna kommer upp när man väljer ett bibliotek.

Thomas,

Jag var dum nog att följa instruktionen när jag installerade 6:an - nämligen att först ta bort 5:an!

Får se om deras support kommer upp med någon lösning på den riktig l-å-n-g-s-a-m-m-a uppladdningen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar