Annons

Adobe Bridge och Win8

Produkter
(logga in för att koppla)

Boke

Ny medlem
Jag gick över till Win8 nyss, och i menyn för "spela upp automatiskt" kan jag irriterande nog inte välja Adobe Bridge som standard inläsare vid anslutning av kameran?
Men under "Kameralagring minneskort" finns Adobe Bridge med som ett val, men inte under "Enheter D800".
Någon som har något tips om hur man kan lösa detta?

Bilagor

• adobebridge.png
    adobebridge.png
    53.1 KB · Visningar: 50
Gå in i kontrollpanelen, i sökrutan skriv: autoplay, Klicka på: Spela upp automatiskt. Under flyttbar enhet kan du välja vad du vill göra med respektive mediatyp. Under bilder kan du välja: Download Images (Adobe Bridge).

Jag har inte provat det valet själv då jag importerar till LR. Prova och se om det valet hjälper dig.

Gå in i kontrollpanelen, i sökrutan skriv: autoplay, Klicka på: Spela upp automatiskt. Under flyttbar enhet kan du välja vad du vill göra med respektive mediatyp. Under bilder kan du välja: Download Images (Adobe Bridge).

Jag har inte provat det valet själv då jag importerar till LR. Prova och se om det valet hjälper dig.
Tack för ditt svar, men nej tyvärr.
När jag har kopplat in kameran med USB sladden och slår på den så utför Windows8 bara något av valen som man kan välja på just enheten "D800", inte det val du gör på "flyttbar enhet".
Och på enheten D800 finns inte valet Adobe Bridge.
Jag kan ju såklart öppna Bridge och välja "Hämta foton från kamera" och där välja D800, men det är så praktiskt när Bridge öppnas direkt som den gjorde när jag hade Windows7.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto