ANNONS
Annons

Adobe betalning

Produkter
(logga in för att koppla)

PerLars

Aktiv medlem
Hade tänkt prenumerera på Creative Cloud.
Nu kommer frågan betalningen görs den i svenska kronor eller i dollar? Priset är ju satt i sve. kr. Innebär det att det tillkommer växlingsavgifter varje månad? eller blir det den summan som framgår av årsplanen.

Så här står det på Adobe.com/se

Jag kontrollerade mitt kontoutdrag och ibland varierar abonnemangskostnaden månad till månad Varför då?

Om du bor i en region där du köper ett abonnemang från Adobe Store med priset angivet i USD eller EUR – men du får kontoutdrag med avgifterna debiterade i din lokala valuta – kan avgifterna variera månad till månad. Ändringar av valutakurserna från ett debiteringsdatum till nästa kan påverka priset. Månadsvisa abonnemang debiteras enligt det aktuella listpriset. Adobe meddelar dig vid eventuella prisändringar och du får möjlighet att avbryta innan din nästa betalning.

Senast ändrad:
Hade tänkt prenumerera på Creative Cloud.
Nu kommer frågan betalningen görs den i svenska kronor eller i dollar? Priset är ju satt i sve. kr. Innebär det att det tillkommer växlingsavgifter varje månad? eller blir det den summan som framgår av årsplanen.

Svenska kronor och du kan välja månad eller års basis, prenumererar själv och betalar varje månad, allt fungerar bra och man får mail när de har mottagit betalningen

Man kan teckna abbonmang för ett år, men betalningen sker varje månad (och så var det nog redan från början när jag skaffade CC). Priset blir lägre när man väljer årsabonnemang jämfört med enstaka månader.

Det gick dock bra för mig att avsluta mitt abonnemang på full CC idag (trots att det inte gått ett år) för att i stället teckna fotografiabonnemanget med LR och PS för 105:-/månad.

Man kan teckna abbonmang för ett år, men betalningen sker varje månad (och så var det nog redan från början när jag skaffade CC). Priset blir lägre när man väljer årsabonnemang jämfört med enstaka månader.

Det gick dock bra för mig att avsluta mitt abonnemang på full CC idag (trots att det inte gått ett år) för att i stället teckna fotografiabonnemanget med LR och PS för 105:-/månad.

Hur gick det för dej?

Hej! Jag kar prenumererat på erbjudandet enl bif länk, som jag uppfattar det ska jag kunna använda både Lightroom och Photoshop. Men i ett mail med orderbekräftelse står det att det gäller kunder med CS3+ detta står int i i länken. Jag har inga problem med lightroom men Photoshop kan jag bara ladda ner en uppdatering, Jag har heller ingen fil så jag kan installera programmet har försökt avsluta abonnemanget men det går inte 1:a månaden fast om man avslutar första månaden kostar det inget om man avslutar senare får man betala 50% ingen kan man prata med på svenska, e-mail går inte skicka. Ett riktigt skitföretag när det gäller att serva sina kunder.https://creative.adobe.com/plans/offer/photoshop+lightroom?sdid=KIHZN

Känner mej helt hjälplös

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar