Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adeobe Photoshop RAW plugin

Produkter
(logga in för att koppla)

smedberg

Avslutat medlemskap
Nu har Adobe släppt en plugin för stöd av RAW.
Som vanligt så kostar den pengar.. :(

Adobe RAW plugin

stöd finns för:
Canon
EOS-1D
EOS-1Ds
EOS-D30
EOS-D60
PowerShot 600
PowerShot A5
PowerShot A50
PowerShot S30
PowerShot S40
PowerShot S45
PowerShot G1
PowerShot G2
PowerShot G3
PowerShot Pro70
PowerShot Pro90 IS
Fujifilm
FinePix S2 Pro
Minolta
DiMAGE 5
DiMAGE 7
DiMAGE 7i
DiMAGE 7Hi
Nikon
D1
D1H
D1X
D100
Coolpix 5700
Coolpix 5000 — with firmware version 1.7
Olympus
E-10
E-20
C-5050 Zoom
 
Har nu testkört min 300D med Photoshop CS (photoshop 8.0), och den stöder 300D RAW filerna!

=)

Det fungerar mycket bra, nu måste jag bara lyckas ta några bilder värda att visas =)

Kai
 
Phase One:s Capture One är bättre

Canons egen raw-konvertering är skit. Adobes är lite bättre. Superbra är Phase Ones program Capture One som faktiskt rekommenderas av Canon.

Caprture One finns i tre olika varianter som alla stöder 300D.

Fördelen med Capture One är att det är så lätt att göra inställningar. Förhandsvisningen är knivskarp och omedelbar.

En annan fördel är att man kan batch-framkalla alla de filer man falt ut. Dvs man kan fixa till alla de bilder man vill ha utan att vänta på att den föregående bilden ska konverteras klart.
 
Ja, där ser man. Men varför finns inget stöd för Minolta Dimage A1?

Jag kör nog vidare på den underbara MRWFormat.
 
En riktigt bra plug in! Man kunde ställa in allt som jag hadde saknat i det medföljande programmet till min Dimage 7hi. Interpoleringsfunktionen verkar vara väldigt bra oxå :)
 
Da´Russian Stallion skrev:
En riktigt bra plug in! Man kunde ställa in allt som jag hadde saknat i det medföljande programmet till min Dimage 7hi. Interpoleringsfunktionen verkar vara väldigt bra oxå :)

som allkännare av Vitali undrar jag ifall han har betalat för sin plug-in? :) host.
 
Från vilken adress kan man ladda hem plugin:en?

Jag har (fortfarande) Photoshop 7, så det skulle vara intressant att kunna använda den.
 
Adobe Camera Raw kostar pengar. Det är bara till Photoshop CS det ingår.
 
Någon som vet om Adobe har en plugin som fungerar i PS Elements?

För övrigt så verkar det inte gå att köpa pluginen till PS7 längre, det verkar som om man måste uppgradera till PS CS, eftersom länken går det uppgraderingssidan. Iallfall senast jag kollade, men det var ju ett tag sedan.
 
Det är ju bra att veta, problemet är ju att adobe inte längre verkar sälja pluginen... går man till sidan för att köpa den så hamnar man på upgradering av PS7 -> PS CS, vilket inte var vad jag hade väntat mig =(

Nu vet jag iallfall att den går att använda in Elements 2, så jag skall leta vidare ;-)
 
jimh skrev:
Adobe Camera Raw kostar pengar. Det är bara till Photoshop CS det ingår.
..

...kollar bara så jag inte har missförstått dig jim...raw plugin:en..ingår i photoshop CS vers.8 alltså...ska handla det så jag måste fråga...
 
ville2002 skrev:
...

....ligger den som ett sätt att importera...bilden..?...eller.ligger den som en funktion....?..filter...?

Du öppnar "browsern" så att du får upp alla råfilerna. När du sedan klickar på en råfil får du upp konverteringsalternativen.
 
ANNONS