Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adblock Plus i ny Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

Måns H

Aktiv medlem
Jag tycker FS har ett bra system för att kunna ha bilder mot en för bilden lämplig bakgrund. Bra jobbat. Väldigt tråkigt att släppa det!

Även om svart f n är lika inne då det gäller fotosidor (och i USA) som ljust och fräscht (fortfarande) är inne då det gäller heminredning så är svart inte bra som bakgrund mer finstämda bilder. Kontrasten framförallt dagtid då man sitter i ljus miljö blir för hård.

Om nåt är plottrigt så är det väl annonserna till höger. David gav mig tips om Adblock Plus vilket gjorde tillvaron med Fotosidan njutbar. Tack! (Unnar fs intäkterna men klarar helt enkelt inte av att ha blippande texter och bilder bredvid vackra bilder man ska titta i lugn och ro på.)

Men nu har jag ny dator med Mountain Lion. Adblock Plus funkar inte. Har samma inställningar som på datorn med Snow Leopard. Där funkar programmet fortfarande. Har kollat igenom felsökningsförslagen men det går helt enkelt inte att bocka för att symbolen ska synas eller att aktivera. Tejpar nu fast kartongbit men det är ingen bra lösning.

Nån som vet hur man ska bära sig åt? Använder Firefox.

Flyttat till ny tråd eftersom det handlade om något helt annat.

Du är ju betalande så Adblock känns väl rimligt! Du bidrar ändå. Något svar har jag dock inte :)

Vilken symbol?
Vilken version av Firefox / AdblockPlus har du?
Vilka filter prenumerationer har du?

Easylist + Fanboy's Swedish fungerar fint på Fotosidan för mig.

Du kan väl bjuda på annonsvisningarna? Så får vi in mer pengar att utveckla och driva sajten? Eller kanske ett litet plusmedlemskap? ;)

Annonser ser jag när jag surfar på FS på mobil & iPad när jag är på språng/i köket osv.
Arbetsdatorn rullar Adblock. Som dock tillåter viss icke-störande reklam. ;)

Vilken symbol?
Vilken version av Firefox / AdblockPlus har du?
Vilka filter prenumerationer har du?

Easylist + Fanboy's Swedish fungerar fint på Fotosidan för mig.

Svar:
Symbol: Jag menar AdblockPlus röda åttkant med text ABP. Symbolen ska synas uppe till höger på Firefox verktygslista. Är grön ibland och grå ibland beroende på situation. Syns inte alls nu. (Har försökt bocka för under "hantera tillägg" att visas i tilläggsfält längs ner, det finns en ruta att bocka i men det går inte.)

Har Firefox 21 (nyinstallerad på ny Mac Mini med Mountain Lion)
Har Adblock Plus 2.2.4 (nyinstallerad senast idag)
Har ABP+indo Easy List (standardlistan som följde med)

Faktum är att jag är intresserad av reklam, gillar reklam och gillar Fotosidan och unnar verkligen FS inkomster. Men jag blir så störd av blinkande texter och blinkande bilder. Om jag tittar på en bild eller läser en text och det blinkar nånstans så flyttas blicken dit fast jag inte vill. Det finns tydligen dom som inte upplever nåt alls, grattis till dom. Om FS valde bort allt som blinkar skulle allt vara OK för min del.

Nu funkar det. Klart blodtryckssänkande.

Fattar inte varför men nu funkar Adblock Plus och detta även här på fotosidan. Det dök upp ett tilläggsfält nertill på Firefoxsidan. Där fanns Adblock-plussymbolen och dess menyval. Det gick att klicka bort en av mig oönskad annons och med den resten också.

Skönt att slippa oron ute i högerkanten! Hoppas det fortsätter funka.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar