Shaggbom
Aktiv medlem
Jag ska köpa en Pen imorgon emn är fortfarande lite osäker hur jag ska göra.
det finns ju bara en intressant glugg atm och det är orginal 17mm som följer med.
Jag skulle vilja ha mer vidvinkel samt tele men inte betala 20.000/objektiv.
Med OM konvertern MF-2 som dom också säljer kan jag använda en otroligt bra glugg min farsa köpte för mycket länge sedan, den är i superkvalitet och grymt skarp.
Osäker vilket märke det är men är fast 100 med macro.
iaf så verkar inte OM kamerorna ha några "fisheye" vilket man lär behöva för att få vidvinkel på E-P1
Och 2000 för att använda det objektivet funkar ju men hade varit bra att hitta en adapter som gjorde allt.
Någon som har några tips vad man ska skaffa för adapter och vart jag kan köpa denna?
Jag vill gärna ha vidvinkel
Jag vill inte ha ett 100kg tungt och stort objektiv så igentligen är de flesta OM objektiv onödigt stora.
Jag skulle gärna vilja ha möjligheten att montera en lensbaby på det (inget krav men hade varit trevligt)
Gärna tips hur man kan göra...
Sålde min andra utrustning som var en 40D med 17-40 f4
Fotade mestadels kring 18-25mm samt med lensbaby 2.0
alla ideer hur ni har löst det, om ni vet om det kommer objektiv mm mm.
Skulle inte va helt fel om de kom objektiv likt canons/nikons 50mm som ligger på en 1000-2000 max kanske
det finns ju bara en intressant glugg atm och det är orginal 17mm som följer med.
Jag skulle vilja ha mer vidvinkel samt tele men inte betala 20.000/objektiv.
Med OM konvertern MF-2 som dom också säljer kan jag använda en otroligt bra glugg min farsa köpte för mycket länge sedan, den är i superkvalitet och grymt skarp.
Osäker vilket märke det är men är fast 100 med macro.
iaf så verkar inte OM kamerorna ha några "fisheye" vilket man lär behöva för att få vidvinkel på E-P1
Och 2000 för att använda det objektivet funkar ju men hade varit bra att hitta en adapter som gjorde allt.
Någon som har några tips vad man ska skaffa för adapter och vart jag kan köpa denna?
Jag vill gärna ha vidvinkel
Jag vill inte ha ett 100kg tungt och stort objektiv så igentligen är de flesta OM objektiv onödigt stora.
Jag skulle gärna vilja ha möjligheten att montera en lensbaby på det (inget krav men hade varit trevligt)
Gärna tips hur man kan göra...
Sålde min andra utrustning som var en 40D med 17-40 f4
Fotade mestadels kring 18-25mm samt med lensbaby 2.0
alla ideer hur ni har löst det, om ni vet om det kommer objektiv mm mm.
Skulle inte va helt fel om de kom objektiv likt canons/nikons 50mm som ligger på en 1000-2000 max kanske