Snuddas
Aktiv medlem
I mitt kamerasortiment finns bland annat både Nikon Z7 och Sony A7II, som båda har sina egna objektiv. Både märkes- och trdjepartsobjektiv. Ett par av Sony-objektiven skulle jag gärna vilja applicera på Nikonhuset och har för detta ändamål hittat en till synes lämplig adapter från "Techart", en produkt som heter TZE-01. Den skall enligt deras annons klara AF, bländarstyrning, hantera kamerans VR-funktion och även EXIF-överföring från Sony-objektivet. Annonsen säger inget om detta gäller t.ex Tamron för Sony E, dock är man tydlig med att den ännu inte fungerar för Samyang för Sony E. Men man flaggar för att man framöver kan komma att lägga till funktioner även för Samtang-optik genom kommande Firmwere. Adaptern kostar $249 och kan beställas direkt från deras webbsida.
Jag är helt okunnig om detta företag, var dom finns eller vad dom har för referenser men har stött på företagsnamnet i några fotomagasin tidigare. Jag känner heller inte till någon som har prövat deras produkter eller eljest handlat direkt från företaget eller via någon annan webbsäljare. Hoppas istället på att det finns någon i detta forum som har erfarenhet av såväl företaget och deras adaptrar som hur det är att göra inköp därifrån.
Jag är helt okunnig om detta företag, var dom finns eller vad dom har för referenser men har stött på företagsnamnet i några fotomagasin tidigare. Jag känner heller inte till någon som har prövat deras produkter eller eljest handlat direkt från företaget eller via någon annan webbsäljare. Hoppas istället på att det finns någon i detta forum som har erfarenhet av såväl företaget och deras adaptrar som hur det är att göra inköp därifrån.