Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

AD600 Pro vs Profoto B1X vs Broncolor Siros 800,

Produkter
(logga in för att koppla)
https://www.dpreview.com/videos/822...x-vs-godox-ad600-pro-vs-broncolor-siros-800-l

Intressant test då godox verkar slå ut både Broncolor och Profoto på de flesta punkterna.

Kommer profoto och Broncolor snart gått i graven om de kommer fortsätta som vanligt?

Du får nog en del bättre vädertätning, service, kanske livslängd och tillförlitlighet som inte syns på testbilderna kan jag tänka mig. Sådant som spelar större roll för proffs.

Jag tror det här stycket har en viss betydelse ...

Finally, beyond all of this, Hall is wise to point out that you must consider the system you're buying into if any of these are your first strobe purchase. In other words: the AD600 Pro sits near the top of Godox's lineup, while the B1X and Siros L sit close to the bottom of Profoto's and Broncolor's. They are very different companies that ultimately server a very different subset of photographers.

Godox verkar vara ett mycket prisvärt blixtsystem för oss som inte behöver det värsta, men jag tror inte det är någon risk att de slår ut de bästa på ett tag. Känns som ytterligare en trolltråd där du ger dig på de stora på marknaden bara för att provocera ;)

Jag tror det här stycket har en viss betydelse ...

Godox verkar vara ett mycket prisvärt blixtsystem för oss som inte behöver det värsta, men jag tror inte det är någon risk att de slår ut de bästa på ett tag. Känns som ytterligare en trolltråd där du ger dig på de stora på marknaden bara för att provocera ;)

Jag tror faktist det finns en stor risk. Bowens har ingen bra historik. Elinchrom eller Broncolor tror jag är nästa nere för räkning om inget billigt företag köper upp de.

Har inte detta ihop med att göra att fotografer inte kan ta lika mycket betalt, de har inte råd med en stor studio, de har inte flera assistenter. Det gör att de inte har råd att köpa extremt dyr utrustning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar