l1nd3c0n
Aktiv medlem
Satt och justerade en bild i ACR 6.3, sparade tre snapshots (original, ver1 och ver2). Valde en gång att exportera inställningarna vilket som jag förstått det är detsamma som att spara ut dem utan att klicka "Klart" (Done) och avsluta ACR. När jag var färdig med bilden så klickade jag som vanligt på "Klart" och avslutade ACR.
Problemet som jag fått är att råfilen (NEF) inte visar att bilden blivit justerad i Bridge och när jag öppnar den igen i ACR så finns inga snapshots, beskärningen är borta och en del andra inställningar.
Dock så finns det en xmp fil på 740 kb med samma namn som råfilen, men det verkar inte som den kopplar ihop sig med råfilen. Kan jag välja att göra det på nåt vis?
Vet någon vad jag kan ha gjort fel?
Problemet som jag fått är att råfilen (NEF) inte visar att bilden blivit justerad i Bridge och när jag öppnar den igen i ACR så finns inga snapshots, beskärningen är borta och en del andra inställningar.
Dock så finns det en xmp fil på 740 kb med samma namn som råfilen, men det verkar inte som den kopplar ihop sig med råfilen. Kan jag välja att göra det på nåt vis?
Vet någon vad jag kan ha gjort fel?