Annons

AC-foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerklaren

Aktiv medlem
Hej!

Är det någon som har något hum om hur lång leveranstid de brukar ha, om man inte begär express?
Jag ligger ute med 8000:- och vill veta när jag bör börja oroa mig.

Danke!

Det är många som har beställt från dom, och jag har aldrig hört om nån som haft problem. Har du mailat och frågat? De kanske har leveransproblem från tillverkaren eller nåt.

Jag har iofs bara väntat 1,5 veckor, men de har inte svarat på ett mail jag skickade förra veckan, i vilket jag frågade om de hade fått pengarna. (de tog min utlandsbetalningoskuld! Bortsett från Visa..)

Hmm.. ta och skicka ett mail till kanske?

Enligt "nätet" är de seriösa handlare, men det är klart, alla kan göra missar.

Tja, betalar man innan man fått prylarna så får man skylla sig själv om man blir av med pengarna och står med byxorna nere utan prylar. Var lite mer försiktiga är mitt tips. Det är lite väl naivt att skicka pengar och hoppas på att man får det man betalat för. Det fungerar väl i dom flesta fall. Men man kan nog åka på blåsningar. Det finns ingen anledning till att betala i förskott enligt mig. Handlar man med ett företag så skall dom ha såpass med pengar i kassan så att dom har råd att beställa prylarna och sen vänta nån dag på dina pengar. Har dom inte det, så ligger dom verkligen och balanserar på avgrundens kant...

Jag beställde ett objektiv för några månader sedan och betalade i förskott. När det drog ut i tiden skickade jag först ett mail utan att få svar, sedan ett mail till utan att få svar. Några dagar efter det sista mailet kom objektivet.

Jag tror det tog 2-3 veckor, så du behöver nog inte vara orolig.

Niclas.

Marco, du har tydligen inte varit i kontakt med AC-foto, detta är en mycket seriös firma i Tyskland. Nackdelen är att du kan få vänta en stund på grejorna men vad gör det när man t.ex. kan tjäna 4500:- på ett 70-200/2.8 med 2x converter....

Men visst du kan få det COD oxå...gör detta företaget mer seriöst?
Skulle vara roligt att se när du står och ha löst ut en tegelsten för 5000:- på posten...

Jo det finns en anledning till att betala i förskott..det blir billigare.

Har ingen aning om just hur det företaget beter sig. Jag resonerade mest allmänt. Även om ett företag har funnits länge och är seriöst så kan man råka illa ut.

Företag går i konkurs ibland.

Då är pengarna borta.

Du har givetvis rätt om postförskott. Jag beställer väldigt, väldigt sällan prylar om jag inte får dom mot faktura. Då har plötsligt säljaren ett intresse av att lösa problem som uppstår eftersom han inte fått sina pengar än.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar