Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Aah Hur gör man? LR till LR redigera o tillbaka till LR

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
Hej

Jag har en stationär dator med alla bilder o data.
Jag vill plocka ut de bilder som finns i en samling i original MED LRs justeringar.
Fixa med dem i en bärbar under veckan o sedan trycka tillbaka själva bildbehandlingen som är gjord.
Hur gör man detta?
Tyvärr har jag bara EN timme på mig DENNA gg innan John Blund, taxin kommer tidigt i morgon.
Väldigt tacksam för ett snabbt svar.
Men även om lärdomen kommer lite senare så har jag i alla fall nytta av kunskapen till nästa projekt. Kunskap väger lätt.
/Erik

hmm funkar inte riktigt
HMV på kollektionen o väljer Export this Collection as Catalog
Väljer USB disken o dess underbibliotek Arbete

Trycker på spara men inget händer.
Gör jag fel?

Tja gott o gott men tack i alla fall, jag skall jobba på dagarna i vår huvudstad.
Kvällarna är tänkta till Lightroom på hotellrummet.

Och jag som trodde du skulle på sportlovsresa till Alperna och tänkte köra lite Lightroom när de andra klämmer lagg! :)
Icke!
Skulle aldrig fundera på att låta de andra klämma lagg UTAN mig.
Sportlovet, V7 för oss, spenderades i Björnrike.
Men de är inte så morgonpigga så vid 6-7 fram till 8 hinner man pilla lite med vad som. Framförallt läsa.

Bilderna är överförda!
Vilken askrämlig skärm den bärbara har!!!!
Ja ja det duger till att välja bilder fixa horisonter o bestämma utförandet i boken som skall bli.
Finliret får bli i den riktiga datorn.

Bilderna är överförda!
Vilken askrämlig skärm den bärbara har!!!!
Ja ja det duger till att välja bilder fixa horisonter o bestämma utförandet i boken som skall bli.
Finliret får bli i den riktiga datorn.

Ja, så är det för mig också, jag gör aldrig något seriöst redigerande på laptopen. Däremot brukar jag - om jag får tid över - försöka sätta keywords och grovsortera lite på laptopen.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto