Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Aaaahh... då är man 34 år idag då. Ska man börja dokumentera åldrandet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Eeros

Aktiv medlem
Ja, eftersom det gått över midnatt och blivit den tolfte, får jag väl antas vara 34 år då, då jag inte vet exakt klockslag för när jag föddes. L-objektiv i present emottages under hela dagen.

Lite mera allvar: läste om någon någon gång som (i vetenskapligt syfte?) hade blivit fotad varje år på samma sätt sen spädbarnsstadiet, för att dokumenetera åldrandet. Nu ska han var i 40-års åldern.

Om man skulle börja köra en egen variant på det; låta en webbkamera ta en bild automatiskt varje dag, exempelvis när man borstar tänderna. Sen gör man en GIF-animation på bilderna när tio år har gått. Det blir 3650 bilder som slås ihop. Kan se ganska häftigt ut.

Grattis!
Men 34 är väl ingen ålder. Du har väl åtminstone halva livet kvar att leva! ;)

Grattis.
Ja visst, börja fota förfallet på en gång.
Kanske vinner du nåt pris när du dött.
12:te är det i dag.
I morgon fyller en annan år.
Den 13:eek:nde. Fy.
Född fredagen den 13:eek:nde.
Även om mitt personnummer säger att man inte vet när jag är född men ändå ger mig datumet den 13:eek:nde januari så känns det bittert.
Skojar bara.
Fast ingen vet när jag är född utan gett mig 13 som födelsetal så hoppar jag av nyfikenhet inför varje dag som väntar.
Varje dag som jag ännu inte upplevt.
Och gläds över varje dag som jag fått även om den som gav mig mitt datum inte visste ett skitt.
Inte orädd att påvisa orättvisor eller att inmundiga rättvisa är det bara att fortsätta leva varken det är dokumenterat eller ej. För det är inte det som spelar någon roll.
Dokumentationen alltså.
Mvh/-Anders

dJb skrev:
Grattis!
Men 34 är väl ingen ålder. Du har väl åtminstone halva livet kvar att leva! ;)

He, där gav du honom både 30- och 40 - årskris på en och samma gång. :--)

Chano, du borde fundera på att skriva en bok, om du inte redan gjort det. .Härligt fångande av tankespår Gillas.

jag fyller 30 nu på söndag.. ajg har ångest så jag skiter i brallorna.. har haft magknip i en vecka för detta... hade jag varit miljardär så hade jag legat non stop hos plastikkirurgen

Gatufoten skrev:
He, där gav du honom både 30- och 40 - årskris på en och samma gång. :--)

Chano, du borde fundera på att skriva en bok, om du inte redan gjort det. .Härligt fångande av tankespår Gillas.

Ha ha, ja en bok kanske skulle ge evigt liv i en ungdomlig glans. Evigt liv t o m. Som för övrigt redan är förbi.
Min födelsedag finns inte, och på ett sätt känns det skönt.
Men och andra sidan vill man ha en historia. Ett datum. Något att ta fasta på och kunna härleda till i svåra stunder som i kärlek. Nu funkar mitt påhittade (av någon doktor som inte finns registrerad) nummer ypperligt och har blivit accepterat. Lite nyfiken är man dock. Men titta på amerikanska tillkortakommanden som bara finns för att ingen historisk dokumentation finns. Kan vara farligt oclkså... För andra.
Man vill veta helt enkelt.

Kul om någon visar förfallet eller sin historia i ansiktets förvandling.
Men vem tar sista bilden.
Vem vet ditt sista datum..och blir det rätt.
Troligen mindre rätt än min födelse.
Är det viktigt.
Historian lär oss mycket och är otroligt viktig.
Att inte delge världen sin åsikt är att ta ifrån världen sin framtid, är min åsikt.
Att inte ge framtiden en avbild av sig själv kan vara ett lika fatalt misstag även om det verkar lite mer banalt.
Men vem är att dömma.
Mvh/-Anders

de e ju vid 40 livet börjar, har jag märkt:) Några år över det & kriserna är över & livet leker...

//Larsa

Grattis Eero, 34 är ingen ålder, men det börjar rusa på nu, jag tycker inte det var speciellt länge sedan jag var det själv :)

ANNONS