Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A7r Firmware uppdatering - Har någon här lyckats???

Produkter
(logga in för att koppla)

Trued

Aktiv medlem
Gör precis som instruktionen men det slutar hela tiden i samma svar:
1. Stäng av kameran och ta ur batteriet.....
2. Starta om programvaran.......

Hur gör man???

Är det detta som är problemet?

Den senaste uppdateringen av den inbyggda programvaran är kompatibel med följande Mac-versioner:
Mac OS X v.10.6 ~ 10.9

Jag kör 10.10.1 Yosemite

Gör precis som instruktionen men det slutar hela tiden i samma svar:
1. Stäng av kameran och ta ur batteriet.....
2. Starta om programvaran.......

Hur gör man???

Ta ur minneskortet.
ändra Usb till masslagring på kameran.
sätt i sladden i kameran.
starta exe-filen på skrivbordet eller var du lagrat den.
Följ instruktionerna som kommer upp.

Det verkar vara ganska mycket som strular med Yosemite tyvärr, och att Sony valt en lösning som är rätt korkad jämfört med konkurrenterna där man helt enkelt lägger en fil på minneskortet hjälper ju inte :(

Min Panasonic FZ1000 var hur lätt som helst att uppdatera. Verkar som om Apple och Sony inte är bästa vänner på många plan.

Mer problem.....

Remote Camera Control fungerar inte längre heller..... Skärpning SONY!

Process: RemoteCameraControl [4029]
Path: /Applications/RemoteCameraControl.app/Contents/MacOS/RemoteCameraControl
Identifier: com.sony.RemoteCameraControl3
Version: 3.3.00.15211 (???)
Code Type: X86 (Native)
Parent Process: ??? [1]
Responsible: RemoteCameraControl [4029]
User ID: 501

Date/Time: 2014-12-28 16:00:42.647 +0100
OS Version: Mac OS X 10.10.1 (14B25)
Report Version: 11
Anonymous UUID: E12F074C-293C-354D-BB82-99B821F0417C

Sleep/Wake UUID: B850DCC2-164A-4306-90CD-87F3E72C1703

Time Awake Since Boot: 61000 seconds
Time Since Wake: 5300 seconds

Crashed Thread: 0 Dispatch queue: com.apple.main-thread

Exception Type: EXC_BAD_ACCESS (SIGSEGV)
Exception Codes: KERN_INVALID_ADDRESS at 0x0000000000000020

Just när det gäller problem med Yosemite tycker jag inte vi ska skylla på Sony - det är som sagt rätt mycket som strular med den versionen ;)

Att det var lätt att uppdatera FZ1000 beror väl på att Panasonic som de flesta andra valt att använda den mycket smartare varianten att uppdatera via minneskort ...

Just när det gäller problem med Yosemite tycker jag inte vi ska skylla på Sony - det är som sagt rätt mycket som strular med den versionen ;)

Hej ! Jag vet inte om det är så mkt. som strular med Yosemite eller ? har kört det sen dag 1 o hos mej funkar det bra Sen är det väl alltid så att med nya operativsystem så blir det ibland lite problem med vissa programvaror men det är väl knappast(Idetta fall Apple) som har till uppgift o få andra programvaror än sina egna att funka utan det brukar väl komma lite uppdateringar hos dom olika programtillverkana som sen får det till o funka igen, men nu har det ju funnits ett tag så nu borde väl Sony i detta laget ha fixat det kan man ju tycka.

/ Staffan Z

Det är ju lite av "hönan och ägget" och det gäller förstås inte bara Apple. När ett operativsystem uppdateras till en ny version blir det oomkullrunkeligen en del saker som slutar fungera, och den här gången blev det mer än vad som är vanligt när just Apple gör det. Jag håller förstås med om att de leverantörer (som Sony) vars program slutat fungera borde göra sitt bästa för att fixa det å det snaraste :)

För min del fungerade det att uppdatera min A7 från yosemite utan problem. MEN jag körde inte installationsfilen från sony Sveriges hemsida utan från första länken på sonyalpharumours. Det var från en australiensisk sonysajt tror jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar