Annons

A60 Vs A70?

Produkter
(logga in för att koppla)

Da´Russian Stallion

Aktiv medlem
eftersom det inte är nånting annat än pixlarna som skiljer dessa två kameror åt är det värt att betala runt 800kr mer för en A70 istället för A60?

A60:n finns för 1900kr på Pixmania.com

EDIT: Kommer nog antagligen inte framkalla så mkt på papper, men det kommer nog hända att jag gör det, men i standard storleken så räcker väl 2mp? Dvs i upp till 15x20?

EDIT2: Eller ska man vänta till våren när det blir lite finare väder att fota i? då kanske A70:n kostar mindre?

Kommer inte kunna sova inatt om ja inte bestämmer mig snart :p
 
Senast ändrad:
Menar du Canon? A70 och A60 är identiska förutom upplösningen på sensorn.
Köp en A70. 2Mpix är gränsfall för utskrifter i 10x15cm och större. 3Mpix ger klart synbart bättre resultat. Däremot är skillnaden mellan 3 och 4Mpix ganska liten.
Om du kan är det väl inte fel att vänta till i vår. Kamerorna lär inte bli dyrare och det är ändå skitväder ute... :)
 
Linmajon skrev:
Menar du Canon? A70 och A60 är identiska förutom upplösningen på sensorn.
Köp en A70. 2Mpix är gränsfall för utskrifter i 10x15cm och större. 3Mpix ger klart synbart bättre resultat. Däremot är skillnaden mellan 3 och 4Mpix ganska liten.

Jo jag menar canon.
Så det blir bara skit ifall man skriver ut en bild i 20x30 med 2mp?
 
Jag har själv nyligen haft en Canon A60 och varit mycket nöjd med den. Bildkvaliten har klart slagit en del 3 MP kameror. Har gjort några förstoringar på 13 * 18 samt 20 * 30 och är mycket nöjd med dessa.

Skall du bekära bilden så bör du dock inte framkalla mer än 10 * 15 då pixlarna då inte räcker till.

Hade jag valt idag hade det blivit en A70 eller tom en A80. A60 är den klart bästa kameran för den prisklassen den befinner sig i.
 
Det verkar ha skett en prisökning på Canon A70, den kostar runt 3200 på alla butiker nu (alla svenska) Ska man satsa på en A60 istället kanske, eller vad finns det för alternativ?, vill inte gå över 3000kr :(
 
Da´Russian Stallion skrev:
Det verkar ha skett en prisökning på Canon A70, den kostar runt 3200 på alla butiker nu (alla svenska) Ska man satsa på en A60 istället kanske, eller vad finns det för alternativ?, vill inte gå över 3000kr :(

Cirka 2.720:- för A70 på Technikdirekt. Plus frakt runt 180, då landar det på 2.900:- för A70.
Precis under 3.000.

Kanske något att fundera över?

www.technikdirekt.de

(längst ner på sidan väljer du 'currency' och väljer att se priserna i svenska SEK..)
 
Da´Russian Stallion skrev:
Men man måste väl betala med kreditkort å skicka en kopia på passet till dom osv? Har inte ens kreditkort..

Man måste inte, nej. Man kan ta mot 'postförskott' om man så vill. Jag har för mig att det bara är vid större belopp som det inte går.
Sen att man måste skicka/faxa bild på sitt id-kort/körkort/whatever tillsammans med betalkort är också bara vid större belopp.
Enklaste är ju bara att maila dom och höra efter.

För en A70 till bra pris är ju aldrig fel.
 
stranden skrev:
Man måste inte, nej. Man kan ta mot 'postförskott' om man så vill. Jag har för mig att det bara är vid större belopp som det inte går.
Sen att man måste skicka/faxa bild på sitt id-kort/körkort/whatever tillsammans med betalkort är också bara vid större belopp.
Enklaste är ju bara att maila dom och höra efter.

För en A70 till bra pris är ju aldrig fel.
Gick just in på deras sida och testa att lägga en order, men det enda betalsättet som gick att välja va creditcard :(
 
Senast ändrad:
Da´Russian Stallion skrev:
Gick just in på deras sida och testa att lägga en order, men det enda betalsättet som gick att välja va creditcard :(

Du får maila/ringa dom, om du vill betala C.O.D.(postförskott). Svårare än så är det inte..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.