ANNONS
Annons

a300 vs gx_20

Produkter
(logga in för att koppla)

creepy

Medlem
hallå! jag är en nybörjare på det här men nu är det dags att en digital systemare ska köpas!
jag har läst allt som har skrivits i alla forum och tester tror jag..
och det står mellan dom här två nu
a300 för 5000:- och med cashback på 1000 så kan jag få med en blixt för en billig peng och nästan en beercan och mini beercan ( som är bra objektiv har jag förstått )för samma pris som pentax/samsungen med blixt
men samtidigt gx-20 för 7500:- och en trevlig väska (det behöver man ju) och ett 4 gb kort. låter bra det med.( alla priser från cyberphoto )och vädertätningen det lockar. ett framtida köp av Pentax SMC-DA* 16-50/2,8 ED AL (IF) SDM och Pentax SMC-DA* 60-250/4 ED (IF) SDM ( 20 000 :- )då känns det som att mina fjällresor skulle bli bra på bild oberoende på vädret

lite om mig jag har inte haft någon dslr tidigare som sagt. har en pentax w60 som jag älskar, är mycket ute och fiskar och tältar i fjällen och hemma därav w60n. så det är vatten inblandat så därför låter vädertätningen av gx-20 intresant men är det så bra som det låter? eller är den bättre live view i a300 ett argumet för att köpa den?

så om någon har några bra argument så ska jag vara lyhörd och ta till mig allt!

mvh Jörgen

live view funkar bättre i sonyn,
vet inte hur insatt du är i tekniken men det funkar inte lika lätt och smidigt som när du fokuserar med w60, om man ska ha autofokus på i gx20/k20 så måsten spegeln fällas ner och upp mellan fokuseringarna och det tar längre tid,fokusera manuellt funkar bra och man ser skillnaden med knapp fördröjning.

hur det är med sonyn får någon annat ta upp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar