Annons

A200 från WHE = 3300kr?

Produkter
(logga in för att koppla)

Samuelelel

Aktiv medlem
Hej!

Är på jakt efter en Sony A200, och har spanat runt en del. I sverige verkar normalpriset ligga på runt 4500-4600 med kitobjektivet.

Gick in och kollade på Warehouseexpress, och där kan man köpa A200 med kitobjektiv för 279£ (ca 3200kr) ! Lägger man sedan till 5£ till får man väska och minneskort (1gb förivsso, men ändå..) med i paketet.

Kan detta verkligen stämma? Lägg på frakt upp till 5-600kr så är det ändå en bra bit under priset i sverige..

Något man borde tänka på innan man slänger iväg en beställning (förutom att WHE verkar vara lite småtjuriga gällande betalning ibland) , eller är det bara att beställa? De nackdelar jag kommit på är väl att det kan ta lite längre tid att få sina grejer, men det kanske kan vara värt de pengarna man sparar?

Har sökt, men inte hittat några andra trådar gällande detta, men om jag missat något, ber jag om ursäkt !

MVH Samuel

Jag är ju inbiten Sverigehandlande som person.. Och handlar i Sverige alltid om skillnaden håller sig inom 500-1000 kr pga garanti-service kan göras här.

Däremot om valet är att handla utomlandsköp eller inte ha råd alls så skulle även jag handla utomlands...Jag vet hur det är att räkna på enkronor om månaden ens skall gå runt utan sista dagarna skall bli överlevbara via på på pantbanken..

Så "ser jag på" handla generellt sett utomlands.. Är skillnaderna högre så lutar det som för många andra åt att överväga i alla fall att handla utomlands..

Prova sända mail runt till typ Cyberphoto med flera och be om ett fast pris på tex 4500 inklusive frakt samt 2 GB minneskort....... Väska är senare inte så dyrt vid tillfälle att kompletera med... Finns även beggade för nån hundring som duger extremt väl då man inte har så många grejer i början...Bara här på fotosidan kan man hitta beg väskor i fullt fungerande bra skick som folk "växt ur" bara då grejorna blivit fler efter nått år...Väskor som kostat rätt mycke dessutom som nya. DVS kvalitetsväskor mer än "Sänd med gratis" väskor..En del med inbyggda regnskydd osv..

Om trotts allt du ändå inte får ihop kronorna eller vill lägga en krona mer än det lägsta priset vilket ju inte är något fel på något sätt i världen så är ju valet att handla på firman du frågar om enligt vad man läst ju endast av karaktären "lite krångel" ibland och egentligen inte megaproblem då det står tydligt vad som efterfrågas..Firman verkar ju inte oseriös om man säger så.. Utan mer pettimetriga lite sådär ibland..

Kameran lär du i alla fall bli nöjd med så snart ni växt ihop... Per krona är den massa massa kamera ..

Hmm. Jag svarade väl inte på topic direkt.. Men ville bara slänga in lite funderingsunderlag för dig att fundera samt ev prova om du har lust..

Mvh
Tobbe..

Tack för svar! :)

@ Joakim A, verkar bara vara huset för 3490:- , inget kitobjektiv med, kostar 4390:- med obejktiv.
Källa: http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...U0=?searchtext=A200&categories=&submit=submit

@ Torbjörn, tack för kanonbra svar! Funderar på om det nästan inte är värt, som du säger, de kronorna extra för att få grejerna direkt i handen, och säkerligen enklare hantering gällande garantier, reparationer osv. Ska maila iväg C P och se om de kan snickra ihop något paket med Hus+Obejktiv+Minneskort, som är prioritet 1, väska kan jag säkerligen låna av någon polare tills vidare, och sedan köpa något bättre.

På Cyberphoto kostar det oftast lite mer. Men deras service är outstanding anser jag..

Dessutom får man en Svenskintagen kamera med svensk litem manual som är sanslöst bra utformad som en liten fotokurs samtidigt den förklarar kamerans funktioner.. I alla fall till A300 fick man med en sådan.. Gissar detta även ingår till A200...

Och manualen är så liten så den går att ha med sig i bröstfickan till o med.. Mycket bra för mig som ibland behöver kolla i den då och då..

I morgon får jag mitt nya Objektiv ifrån dom... Sablars vad sakta tiden går då man beställt...Fast det bara handlar om två dager att få paket från Umeå till Blekinge...Man vill ju ha NUUUUUU.. Hehe...

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto