Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A1:an komprimerar ej till microdrive

Produkter
(logga in för att koppla)

KNUTTE 70

Aktiv medlem
Jag har formaterat disken i xp under datorhantering (fat cluster 32), men kameran lagrar bara standard-bilder.Jag har råkat formaterat disken i fat 32 för ett tag sedan,det kan ha med det att göra.Vet ej!!Jag har provat att sätta i mitt original-16 megs-kort och kameran komprimerar alla bildformat som den ska,standard till raw.Vad kan det vara för fel.?

Tacksam för hjälp//Jocke

hmmm... har det löst sej? A1 är väl Fat32 kompatibel, men jag har aldrig provat annat än att formatera i kameran. Testade en gång med 16 MB kortet som generöst följde med kameran o då slutade det fungera helt till jag formaterade om det i en Canon!

Tack för ditt svar!!Men nu har det äntligen lösts sig,det var fel få disken o jag fick en ny av scandinavian foto.
Tack alla.
Mvh:Joakim

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar