Annons

A1, a200 sökare jämfört med A2

Produkter
(logga in för att koppla)

Kvarnvik

Aktiv medlem
Jag var och kollade in A200's EVF på scandinavianphoto idag, för att se om jag ev. skulle kunna leva med den om jag inte får tag på en vettig beg. A2. Jag tyckte inte att den var så extremt dålig som jag trodde i jämförelse med min stulna A2. Säljaren påstod att han tyckte att A200 EVFen var "skarpare", men det kundejag inte riktigt hålla med om...

Nu till min fråga: är det extakt samma EVF i A1 och A200? Jag vill nämligen hellre ha en A1 än en A200 om jag inte kan få en A2...

Vilka avgörande skillnader finns det mellan A1 och A2 om man bortser från EVF och Mpix?

//Kristin

Hej,
Både A1 och A200 har sökare med 235000 pixlar
(A2 har 922000)
Beträffande skillnaden A1/A2 är det ingen skillnaden förutom det du själv nämnt. Gå in på Minolta.se och kolla specarna för båda kamerorna.
A1 verkar ha säkrare Af än A2/A200. Det verkar som Minolta offrat lite i fokuseringsprecisionen till förmån för hastigheten.
A1/A2 tycker jag känns bättre/gedignare än A200. Om jag får råda hade jag köpt A1. Cyberphoto har den till bra pris. De 8Mp som A200 har mot A1:ans 5Mp är mer av akademiskt intresse.

/Jörgen

Tack för det svaret.
Då fick jag bekräftat vad jag ville veta, det blir alla gånger en A1 framför en a200. a200 kändes väldigt "fipplig" och mer menykrävande än A2/A1.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar