Annons

__Stockholm streetphotography Påskdagen__

Produkter
(logga in för att koppla)

mackan

Aktiv medlem
På söndag 8/4 kör jag Stockholm street där alla fotosugna eller bara nyfikna eller känner för att komma ut och plåta tillsammans med andra är varmt välkomna!

Tänker inleda med en trevlig lunch på Fotografiska kl 13:00 för alla er som behöver äta. Ni andra möter vi i entren utanför Fotografiska 14:30
Sen drar vi dit ljuset och vår fotografiska näsa pekar!

Välkommen!

Fotograf Marcus Johansson

Anmäl er och berätta om ni kommer att deltaga på lunchen eller till fotoexkursionen
 

Bilagor

  • 37378-Vy-fotografiska-100k.jpg
    37378-Vy-fotografiska-100k.jpg
    61.9 KB · Visningar: 785
Jag funderade precis på vad jag skulle göra av söndagen...

Jag kommer gärna, även till lunch.

Mvh,
Richard
 
Tänkte också hänga med. Men... inte behöver man väl betala inträde på över hundra spänn för att äta? Är det så får det bli efter lunch, men kan man gå till restaurangen utan inträde på museet är jag gärna med och käkar också. Hoppas vi i så fall kan ses vid ingången, så att man hittar var maten är :) Och hoppas givetvis att någon vet svaret på det där med inträde :)
 
Poäng där, Anna. Kaffét finns innuti museet, jag vet inte riktigt hur man skulle kunna nå det utan att passera spärrarna. Det finns förvisso en väg dit utan att man går igenom nån utställning, så rent praktiskt är det inte omöjligt, men det beror nog mest på museets policy, där har jag tyvärr ingen aning, och webbsidan uttrycker sig lite luddigt om saken om ens alls.

Alternativet är såklart att de som hellre vill det äter lunch nån annanstans och tar sig till museet till 14.30. Hör jag dig rätt att du gärna vill ha sällskap för det alternativet?

Mvh,
Richard
 
Jag har skrivit till museet och frågat, men vet ju inte om någon bevakar deras mejl när det är storhelg och allt. Jo, jag skulle gärna ha lunchsällskap, men inte för 110 spänn :)
 
Jag har skrivit till museet och frågat, men vet ju inte om någon bevakar deras mejl när det är storhelg och allt. Jo, jag skulle gärna ha lunchsällskap, men inte för 110 spänn :)

Man måste betala inträde för att kunna gå till restaurangen. Det gör dom inga undantag från. Ibland är dom snälla och har special erbjudanden som gör att man får en gratis bulle eller kaffe. Men betala inträde måste man altid göra.

Sedan så har dom mycket bra mat och fika där, men det är ju inte det billigaste stället... 70-140 för mackor och än dyrare för varm mat. Några billiga enklare alternativ finns tyvärr inte.

Jag älskar fotografiska men jag är kluven till restaurangdelen. Utsikten kan man ju dock inte klaga på :)
 
Har du ett alternativt lunchställe att föreslå? Typ i närheten av Slussen (själv räknar jag Götgatsbacken som lagom i närheten).

Mvh,
Richard
 
Debaser hade tagit ut sina utemöbler i går, men jag vet inte hur mycket käk de serverar, det har jag aldrig testat, Café Muggen i Götgatsbacken har lunch av typen soppa/paj osv och är trevligt men lite dyrt mot vad man får, annars är jag dåligt bevandrad på luncher just där, sen finns det ju massor av ställen i Gamla Stan, svarta fåret har vi väl frekventerat med forumet tidigare, men det finns ju många andra som nog även ligger närmare Slussen. Jag är ingen husmanskostätare, utan går jag ut för att njuta av en lunch vill jag ha italienskt (hellre pasta än pizza dock) eller något sånt. Käkar lunch i lunchmatsal och har husman upp i halsen.
 
Och jag och Peter A. kör vårt Pentax Geek Meet tillsammans med er idag! Kommer till 14.30.

Förresten: de sista gångerna jag varit på Fotografiska på en storhelg har det varit ringlande köer av nästan episka dimensioner. Ni som ska käka där bör nog vara ute i god tid (och ta med matsäck till kön ;)
 
Debaser hade tagit ut sina utemöbler i går, men jag vet inte hur mycket käk de serverar, det har jag aldrig testat, Café Muggen i Götgatsbacken har lunch av typen soppa/paj osv och är trevligt men lite dyrt mot vad man får, annars är jag dåligt bevandrad på luncher just där, sen finns det ju massor av ställen i Gamla Stan, svarta fåret har vi väl frekventerat med forumet tidigare, men det finns ju många andra som nog även ligger närmare Slussen.
Jag är tyvärr inte bättre bevandrad... såg precis på cafekartan att det finns några saker längs Katarinavägen (Hermans kanske? finns en trappa ned till Stadsgårdskajen därifrån).

Efter att ha glott på restaurangkartan och cafekartan känner jag mig mest vimmelkantig... Om du har något du känner för eller kan tänka dig, nämn det så hänger jag (och kanske andra) på. Kan vara vettigt att tänka 12.30, kan jag tänka...

Mvh,
Richard
 
Jag har inte fått svar från fotografiska och vill varken köa eller lägga ut 110 pix för ingenting, så jag kommer till 14.30 istället.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.