ANNONS
Annons

9800 mAh batteri till Canon S 120

Produkter
(logga in för att koppla)

HÅHÅ

Aktiv medlem
Var på resa och i akut behov att ett reserv batteri till S 120 kameran. Hade fotat mkt., och filmat några 30 - 120 sek. sekvenser och originalbatteriet var nästan slut, även om det återhämtade sig något vid avstängd kamera.
Hittade en elektronikbutik på Teneriffa och frågade efter batteri till Canon S 120.
De hade ett 9800 mAh!! utlovad dubbel kapacitet jämfört med originalbatteriet. Pris 45 EURo.
Ok, men ladda det så kommer jag tillbaka om några timmar. Sökte i andra butiker men hittade ingen som hade original batteri - eller annat passande. Återkom till butiken efter 1½ timma och påpekade att priset var dubbelt upp mot hemma -- ja men du får det för 30 EURo sade handlaren. Hade dock endast en 20 sedel och lite mynt - 2,30, Ok du får det sade han.
Eftersom originalbatteriet är på 1.060 mAh trodde jag givetvis inte på 9800mAh. Men behovet var akut. Det blev affär och säljaren förklarade att efter 4-6 laddningar skulle jag ha full kapacitet på de nya batteriet. Faktum är att det nya batteriet håller längre än det 1-1½ år gamla original batteriet, som har c:a 5000 exp. och kanske 15-25 video minuter.
Se bild på batteri och förpackning - 9800 mAh. 100% extra power mm.
Decimalfel………., ja kanske. Men tror någon att det går att få in 9800 mAh i en så liten “förpackning”?, inte jag!
Håhå

Bilagor

• batt 800.jpg
    batt 800.jpg
    82 KB · Visningar: 31
Jag kan ge dig etthundra procents garanti för att uppgiften om 9800 mAh för detta NB-6L-batteri är fullständigt falsk. Ifall någon plötsligt skulle vara igång med att producera sådana här småbatterier med tiodubbla kapaciteten mot hittills, skulle detta utgöra ett så kolossalt tekniskt genombrott att vi hade kunnat läsa det på förstasidorna överallt.

Och att OM ett sådant precis skulle ha tagits fram, så vore det helt uteslutet att det skulle gå att få för 22,30 EUR.

Antingen är det ett decimalkommafel som du förmodar, eller också är det en medveten lögn för att försöka dra köpare.

"100 % extra power" borde väl bli runt 2000 mAh, så det är inte mycket som går ihop i deras reklam. Och inte ens detta något blygsammare påstående torde vara sant det heller...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar