Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

850 IS med undervattenshus VS 400D 17-40 undervattenshus

Produkter
(logga in för att koppla)

Allemyr

Aktiv medlem
Jag skall inom en snar framtid ut o resa och då till sydöst Asien. Jag tycker då att de skule vara spännande å få med sig en kamera under vattenytan, men vet ej vilka grejer som passar bäst. I nu läget har jag en del utrustning som ni kan se i min kameraväska här på fotosidan. Jag har tittat på en Canon 850 IS med undervattenshus det går på cirka 5000 kr och då kan ju den kompakta kameran följa med vid andra tillfällen också eftersom den inte tar så stor plats. 850in väljer jag mest för vidvinkel läget, vet om att bl a Ricoh o Panasonic har många bra liknande kameror men jag väljer helst en Canon. En annan fråga är om de finns andra lösningar på detta till en 400D med tillbehör? Vilka inställningar skall man använda vid undervattensfoto?

MVH
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.