Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

77/1.8 billigt, tyvärr i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Pentax SMCP-FA 77mm f/1.8 Limited Edition Black Finish Telephoto Lens.
> $100.00 Mfr Rebate from Jan 10, 2007 - Mar 27, 2007

$574.95
After Rebate

574*7= 4000

+typ 7% skatt => 4300 SEK
På Cyberphoto kostar den 7500 SEK

Det är billigt i USA...

Jag tror att rabatten bara gäller för boende i USA. VAT är 8,375% i NY sedan tillkommer ju tull och moms om man inte tänker åka själv eller har någon som löser inköp och transport.

/Mats

lunma skrev:
Jag tror att rabatten bara gäller för boende i USA. VAT är 8,375% i NY sedan tillkommer ju tull och moms om man inte tänker åka själv eller har någon som löser inköp och transport.

/Mats
Jo jag hade inte tänkt beställa, men billigt är det. Just det, NY har höjt VAT, det hade jag glömt.

B&H photo brukar ha bra med Pentaxprylar. Men vanlig postförsändelse kan det hända att momsen uteblir, men den går väl att betala in i efterhand på nått sätt...

Tyvärr är det så att det där rabatterbjudandet bara är riktat till boende i USA. Jag kollade nämligen upp det där någon sväng, minns inte var. Undra pm det inte var en länk från BH

Men det blir ju helt okej pris ändå.

papi skrev:
B&H photo brukar ha bra med Pentaxprylar. Men vanlig postförsändelse kan det hända att momsen uteblir, men den går väl att betala in i efterhand på nått sätt...

Jag tittade till denna rebate i december och blev intresserad. Men på B&H tror jag objektivet varit back-ordered ända sen dess, undrar om det finns att få tag på?

Både B&H och Adorama har den hemma regelbundet. Ibland står den på "back order" i några veckor, men så dyker den upp igen. Det gäller både den svarta och den silverfärgade versionen. Det gäller förresten 31/1.8 också, däremot verka 43:an finnas inne hela tiden.

-- MW

Magnus W skrev:
Både B&H och Adorama har den hemma regelbundet. Ibland står den på "back order" i några veckor, men så dyker den upp igen. Det gäller både den svarta och den silverfärgade versionen. Det gäller förresten 31/1.8 också, däremot verka 43:an finnas inne hela tiden.

-- MW

Ok, då verkar det inte helt kört att få en mao.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar