Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7600 kr för en Nikon D200 ?!?!?!

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat_medlemskap

Aktiv medlem
Hej,

Jag kollade på [länk raderad pga troligt virus på den sajten /admin] och sökte på Nikon D200, till ett pris på omkring 7600 kr.

Låter ju sjukt billigt, för mig låter det ju dessutom konstigt billigt...

Har du någon erfarenhet av Best Digital Online ?

Vad tror du om priset, det är ju mycket billigare än de övriga billiga Nikon D200 i USA?

Det stod inget om begagnat.

Mvh
Anders

Du fâr en kamera utan halsrem, utan batteri, utan laddare, utan programvara osv , osv.
När du har lagt ihop allt detta sâ är den dyrare än alla andra.

Sedna fâr du betala i förskott, vänta 3 mânader pâ leverans medan firman drar ränta pâ dina pengar och priset pâ huset gâr ner.

Och förmodligen fâr du inget i paketet ändâ om det nu skulle komma.

Är det billigt sâ är det lurt, det borde väl stâ klart för alla nu efter sâ mânga blâsta kameraköpare här pâ FS.

Det stod ju vad en brukar kosta också, nästan dubbelt så mycket..hmm.
Det verkar lurt, men jag tyckte att det såg OK ut när jag tittade hemsidan. Förutom att alla Nikonkameror är tokbilliga. D2Hs kostar drygt 5000 kr MER än D2Xs!

Känns nästan som att de har köpt in alla Nikons måndagsexemplar... Och Canons ser jag nu, flera av deras modeller är också tokbilliga.

Senast ändrad:
Eller så är det som Gunnar säger, men värre ändå. Det finns ingen kamera och de har aldrig för avsikt att leverera någon kamera utan väntar på att Du ska ta tillbaka din beställning... Låter inte som att det är värt besväret men det är klart, är det många som går på niten och sätter in pengar så kan det blir ganska stora räntevinster... fy f-n!

Konstigt att de finns kvar efter så lång tid... Men det kanske inte är olagligt att hålla på som de gör i USA?

Hugaligen

Ja, ni har många kloka synpunkter på detta,
Det hade väl kanske kännts lite mer trovärdigt om de låga några hundralappar eller någon enstaka tusing billigare, men detta är ju gigantiskt billigt.

Jag anser mig vara en "van och erfaren internethandlare/köpare" MEN jag nappade direkt, hade nästan tänkt beställa 2 exemplar...

Jag avstår nog.

Deras sida/site ser ju helseriös ut dessutom.

Tack för era kommentarer

Mvh
Anders

det finns vissa mindre seriösa firmor som plockar bort alla tillbehör som laddare,batteri, remmar och bara säljer kamera huset sedan tar dom bra betalt för dom delarna så det inte blir ett dugg billigare
det låter som en sådan firma.

Virusvarning

Hej alla.
Gick in på länken av ren nyfikenhet och Antivirusprogrammet på jobbdatorn hoppade till och varnar om en Trojan. "Logo...."
"Be careful out there".
Thomas D50

Hej
Om du vill köpa en D200 billigt och säkert så kan jag rekommendera Hong Kong Supplies (EBay Stores). Där kostar den ca 1400 US$ plus lite frakt och eventuellt moms på deklarerat värde (dom skriver det värde du ber om).
Har handlat där flera gånger, senast en D2Xs som kom på fem dagar. Den butiken är riktigt bra!

//Petrus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar