Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-200 f4 vs 70-200 f2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotonisse

Ny medlem
vilket skall jag välja ..
Canons 70-200/4L (canon kvalite) eller
Sigma 70-200/2.8 APO HSM DG (kvaliten på sigma varierar)

Har du användning av f2.8 väldigt ofta så skall du välja Sigmat.

Annars är Canon gluggen väldigt bra, sen finns den ju numera med IS, den är också väldigt lätt och smidig.

kent.

I valet mellan dessa bägge är frågan snarare hur mycket du orkar släpa på, 70-200/4L väger c:a 700 gram mot Sigmas närmare 1,5 kg.

/Daniel

75-300/4.5.6. känns det som att du har klarat dig med den ljuskänsligheten så bör det gå bra med canon.
känns det som att f4 är för dåligt så bör du kolla närmare på sigmat.

Funderar över samma sak. har funderat på dessa telen ett tag för bland annat skidåkning. detta har dock löst sig ganska fint med att det kommer att ta ett tag innan jag sparat ihop pengarna

canon är ju på väg med 70-200f4 l is usm kan vara värd å vänta på hyffsat pris å bildstabilator den kommer jag å köpa 2.8 är ju finare men det är priset åxå äger bara L optik från canon å har aldrig förlorat speciellt mycket pengar när jag sålt dom det påverkar ju en del !!sen är ju inte sigma å övriga sämre men canons original skulle jag föredra men smaken är ju som baken !!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar