Annons

70-200/2,8 Vr

Produkter
(logga in för att koppla)

keckax

Aktiv medlem
Tänkte för första gången beställa glugg från USA, ev från B&H. Någon med erfarenhet av dom?
Någon som vill rekommendera något annat ställe?

Tillkommer alltid moms per automatik? Hur är det med tull?

Priserna är ju verkligen lockande för oss Svenskar, men... Har jag förbisett nåt viktigt?

/K
 
Det är fraktbolaget som sköter intullningen. Räkna med att det tillkommer ca 30% på hela priset.

Köper du 'USA' eller 'Imported'? Du ska få fungerande garanti med godkänd 'USA'-produkt.

/Erik
 
eon skrev:
Det är fraktbolaget som sköter intullningen. Räkna med att det tillkommer ca 30% på hela priset.

Köper du 'USA' eller 'Imported'? Du ska få fungerande garanti med godkänd 'USA'-produkt.

/Erik

Ok, varje vara som tas in av fraktaren tullas alltså... Ingen "risk" att varan tas in utan moms alltså. Ok, jag vet reglerna. Det är bara politiker som slipper skatta.

Vad gäller "USA" eller "Imported" torde väl inte spela så stor roll då det är världsgaranti på optiken. Eller?
Det skiljer inte så mycket i pris å andra sidan...

/K
 
Hej,

För att Nikons Worldwide-garanti skall skilja så skall du välja "USA"-versionen. Välj _INTE_ "Imported".

Vad gäller B&H Photo Video är de enormt bra att ha och göra med. Deras fysiska butik i NY är himmelriket och deras precision vid postorder är kanon.

Om dollarn ligger på t ex 6,35 brukar jag räkna så här:

1.
Varans värde = 1650
Frakt = 55 (för att ta ett exempel)

2.
1705 x 6,45 (lite högre än aktuell kurs, eftersom det är t ex VISAs kurs som gäller vid köpet).

3.
x 1,35
Då bör man få med alla kostnader såsom tull, moms och den avgift UPS t ex tar i administrativa kostnader.

Alltid bättre att räkna lite lite lite högre så riskerar man att bli snopen efteråt.

I detta fall blev det då:
14 846 SEK (inkl tull, moms och frakt)
Not bad!

Handlade senast från B&H för tre veckor sedan. Leveransen kom tre dagar efter och varenda artikel i paketet stämde. Suveränt.

De kan varmt rekommenderas, och objektivet (70-200 f/2.8 VR) också! Ett helt fantastiskt objektiv. Har inget negativt att säga om det (heller).

Lycka till med ditt köp.

MVH
// Henrik J
 
Tack ska ni ha!

Det är det här som är så bra med Fotosidan, -ställ en fråga och du får svar direkt.

/K
 
Jag kan också rekommendera Adorama. Som sagts här får du räkna med frakt och tullavgift på inköpspriset. Sen kommer momsen. Du blir uppringd av UPS när grejorna har kommit till Sverige, dom säger hur mycket du ska betala för tull och moms, och det pröjsar du till chaffisen.
Jag "tjänade" ca 6,5k på mitt inköp av två gluggar, blixt,rygga och extrabatteri.

Lycka till !
 
Har en leverans från bh-photo som beräknas komma till mig nån gång nästa vecka.....hur är det med ups...ringer dom o meddela nån timme innan dom är framme eller ringer dom när dom "hänger på låset"......lite synd att man inte kan välja vilken leveransadress som helst på bh-photo....jobbadressen hade varit det bästa.
 
Är lite sugen på ett A-FS 500/4 VR men det kostar hela 7.899,95 på B&H så affären blir inte så lysande jämfört med att köpa i Sverige.
 
Ok bra att det går att ändra leveransadressen trotts att man angett en annna....annars då...hur långt innan leverans ringer dom o medela än??? Menar man kan ju sitta i möte,ute hos nån kund eller likande på jobbet så det är ju inte säkert att det går smärtfritt trotts att det leveraras till jobbadressen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.