Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7 Dödsynder

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
HUr skulle ni tolka de sju dödsynderna:
frossa, kättja, lättja, vrede, avund, högmod, girighet.

Skriv ner era bästa förslag på hur man gör en schysst tolkning av dessa ämnen.

Öppet för besserwissrar att briljera... ;)

lätt

Tja du kan ju kolla på Göran Persson så har du minst 4a synder frossa,lättja,högmod, girighet.

ha!

kul fotoidé! kan var lite klurig...ja inte vet jag. lek med ett par feta blixtar så löser det sig! skulle gärna ställa upp men du vet, jag är perfekt.

Idétorka

Så det finns ingen fotograf på den här siten som klarar av att fantisera ihop en tolkning. Trodde det fanns en och annan kreativ jäkel här...

Re: Idétorka

raskolnikov skrev:
Så det finns ingen fotograf på den här siten som klarar av att fantisera ihop en tolkning.

och själv då? klarar du inte av det heller?:)

det känns som ett ganska vanligt tema, och kom jag på nåt, i mina ögon, originellt sätt att tolka dessa begrepp på, så skulle jag behålla det för mig själv

så tänker jag...

jag har lite ideer men alltid kul med inspiration

Jo, upphovsrätt, immateriellt ägande etc. konst och tanke bör ej spridas utan bifogad faktura

stalin, alla har kanske inte läst din diskussion. själv har jag inte funderat på det, men det borde inte var svårt att komma på idéer. att göra det orginellt o med en personlig touch däremot, det blir nog svårare. det känns liksom som om det gjorts många ggr...

raskolnikov skrev:
HUr skulle ni tolka de sju dödsynderna:
frossa, kättja, lättja, vrede, avund, högmod, girighet.

Skriv ner era bästa förslag på hur man gör en schysst tolkning av dessa ämnen.

Öppet för besserwissrar att briljera... ;)

Stämmer nog in på de flesta Homo Sapiens,
Påhittade av kyrkan (ve och tvi) för kuva folk, att få människor att känna skuld - för att de sedan skall be om förlåtelse (kanske med hjälp av avlatsbrev?) och lyda!

Men hur man ska tolka det fotografiskt *tänkatänka* Hmmmmm...
Intressant! Ska klura ut lite på detta!
Kanske ska "deltagande" slänga upp sin foto-tolkning som ett collage här på tråden? =)
Antingen som EN bild som samlar alla "synder" eller flera?

Mvh E

PS: Citat (som jag tyvärr inte vet vart det kommer ifrån, men gissar på Nietzsche) :

"All crimes should be treasured, if they bring thee pleasure somehow"

Senast ändrad:
Vaddå, 'dödssynder'??!
Jag trodde nämnda kvaliteter utgjorde rättesnören för var person som inte vill vara en 'loser'!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar