Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

5Ds och High Speed sync.

Produkter
(logga in för att koppla)

B-stand

Ny medlem
Hej.

Tänkte kolla om det är någon som fått en 600ex ( Eller annan Speedlight) att lira med high speed sync med 5Ds?

Kan även bekräfta att i dagsläget så funkar inte TTL och High speed sync med Profoto B1 och B2.

Canon har uppenbarligen ändrat något i hanteringen av blixt. Man tycker ju dock att i alla falla deras egna produkter borde funka. Om det inte är jag som gör något fel men får det att funkar med en 5d M3 med samma inställningar.
 
Hej.

Det är ingen som äger en 5Ds (r) och en 600 EX och skulle kunna testa om ni får samma exponering i Hi-speed läget på tex 1/160 och 1/800 ? På samma bländare och iso givetvis.
 
Har du problem med 5Ds och 600EX-RT så kan du ringa Canons support.

Att Profoto ännu inte har stöd för 5Ds är inte helt förvånande.
 
Jag har pratat med Canons support och skickat bilder till dom, inväntar svar.

Men det jag ville veta var om fler än jag hade samma problem här inne eller kunde testa att dom inte har det problemet.

Profoto lät rätt förvånade själva över att det inte funkade.
 
ANNONS