Annons

5D mk3 och eye-fi. Yay!

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Helt underbart att föra över mindre jpgbilder för kunden att se eller för mig att kvalutetskontrollera!!
Upptäckte även en riktigt bra grej och det är att jag kör RAW i CF och mindre JPG till SD-kortet som backup. Backup är ändå bara ifall att så för mig som aldrig haft ett krascha har Sandisk så gör set inget att backupen är både mindre och jpg. Dessa syncas direkt till min iPhone som sedan syncad den till molnet.
Sen kan det vara kul att mellan pauser lägga upp bilder online eller andra att snabbt få tillgång till dom.

Gött!



/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
 
Berätta gärna lite mer om hur det fungerar.

Blir eye-fi kortet fullt någon gång eller töms det varefter bilderna tankas över i iPhone?
Går det att få iPhone i sin tur att sända bilderna vidare till en FTP server och ta bort dom lokalt?

Leker med tanken att få en kontinuerlig backup till min FTP server medan jag är ute och plåtar, måste vara minst jpeg 11 mp i bra kvalitet för att vara tillräcklig för mina behov. Kanske inte går eller blir för långsamt när jag fotar ett par tusen bilder på några timmar.
 
Kameran tankar hela tiden till iPhone ifall syncningen är på.
Är den avstängt så startar överföringen av alla korten till mobilen. Bra ifall man behöver spara batterier och vill backa upp filer.
När kortet är fullt och syncning fullbordad kan man formateras SDkortet. Kameran kommer tro att det inte finns bilder längre. Åtgärdas genom att dra ut SDkortet om man vill se bilderna på CFkortet. Bugg?

Svar om din tanke om ftp. Ja!! ;) http://support.eye.fi/software/media/upload-to-an-ftp-server/





/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
 
Grattis till att du fått det att fungera! :)

Mitt Eye-Fi (bästaste värsta) fungerade också bra på första försöket - när jag testat lite mer fungerade det i bästa fall ibland men oftast inte alls (just via iPhone som BugEyes efterlyser). Instabilt skrot som jag inte skulle rekommendera någon att köpa ;)

Jag har försökt hitta mitt Eye-Fi för att se om det funkar bättre med nyare versioner av appen, men jag blev så arg på det senast jag använde det att jag inte har en aning om vart jag slängde iväg det ...
 
Kameran tankar hela tiden till iPhone ifall syncningen är på.
Är den avstängt så startar överföringen av alla korten till mobilen. Bra ifall man behöver spara batterier och vill backa upp filer.
När kortet är fullt och syncning fullbordad kan man formateras SDkortet. Kameran kommer tro att det inte finns bilder längre. Åtgärdas genom att dra ut SDkortet om man vill se bilderna på CFkortet. Bugg?

Svar om din tanke om ftp. Ja!! ;) http://support.eye.fi/software/media/upload-to-an-ftp-server/





/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se

Cool, när 4G blir verklighet med stor täckning kanske man har bilderna hemma i datorn innan man själv hinner dit.
 
Grattis till att du fått det att fungera! :)

Mitt Eye-Fi (bästaste värsta) fungerade också bra på första försöket - när jag testat lite mer fungerade det i bästa fall ibland men oftast inte alls (just via iPhone som BugEyes efterlyser). Instabilt skrot som jag inte skulle rekommendera någon att köpa ;)

Jag har försökt hitta mitt Eye-Fi för att se om det funkar bättre med nyare versioner av appen, men jag blev så arg på det senast jag använde det att jag inte har en aning om vart jag slängde iväg det ...

Uppdaterat firmware i kortet? Första jag gjorde till 5.x



/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.