ANNONS
Annons

5D Mk2 + Sigma 18-200

Produkter
(logga in för att koppla)

hlse

Aktiv medlem
Canon EOS 5D MARK II + Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Lens + 500mm Preset Lens + 2x Telephoto T-Mount Lens + 3 Year Celltime Warranty Repair Package
Länk: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B004MMS9P0/

Hur funkar det här paketet ? Mig veterligt så passar inte den här gluggen på full-frame.
Enligt Cyberphoto så är Sigman "Endast för APS-C sensor"

Skumt, eller hur ?

Passar gör den nog. Sigma använder EF (inte EF-S) på sina DC-objektiv. Men det kommer vinjettera kraftigt :)

Då kanske man ska våga testa...eller inte...
Jag har en dylik Sigma som mest sitter på en 40D. Och har nyligen införskaffat en 5D Mk2 där jag använder ett 24-105 och ett nifty-fifty.
Med tanke på 5D:s 21 MP så kan man ju beskära en hel del för att ta bort vinjettering. Å andra sidan är ju 24-105 så pass mycket bättre glugg att man inte ska bry sig om att testa.
Om det är någon som testat den här kombinationen så får ni gärna lägga upp en provbild. :)

Skitpaket

Då kanske man ska våga testa...eller inte...
Jag har en dylik Sigma som mest sitter på en 40D. Och har nyligen införskaffat en 5D Mk2 där jag använder ett 24-105 och ett nifty-fifty.
Med tanke på 5D:s 21 MP så kan man ju beskära en hel del för att ta bort vinjettering. Å andra sidan är ju 24-105 så pass mycket bättre glugg att man inte ska bry sig om att testa.
Om det är någon som testat den här kombinationen så får ni gärna lägga upp en provbild. :)

Det var det värsta skitpaket jag någonsin sett annonseras tillsammans med en 5D! Skulle inte ge en spänn över priset av vad ett hus kostar i Sverige för det!

Vid närmare undersökning så kommer inte 18-200 att komma i närheten av min 5D ...
Visst, det lär funka men vem i helskotta vill ha en sån kraftig vinjettering ... isch...

Det var det värsta skitpaket jag någonsin sett annonseras tillsammans med en 5D! Skulle inte ge en spänn över priset av vad ett hus kostar i Sverige för det!

Vill hålla med dig. 5D är värd lite bättre gluggar. Inte för att Sigman egentligen är ett så särdeles dåligt utan för att det inte är avsett för full-frame.
Men det skulle inte förvåna mig att sådana paket blir sålda.

http://www.flickr.com/photos/blaufish/6686221443/

Tamrons motsvarighet på 5DmkII.

Man får ju mer än APS-C på höjden, men... Tja... ^_^ eftersom kameran inte automatiskt gör ett vettigt urklipp så vore det himla opraktisk. Man kanske kan kopiera ett urklipp som recept i DPP? Hur man än vrider på det, massa efterarbete med APS-C gluggar på 5D.

Kan påpeka att i video blev det inte helt kasst, om man vill återge tunnelseende eller cyborg-vision el.dyl.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar