Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

550D rawfiler i CS3?

Produkter
(logga in för att koppla)

AnteVante

Aktiv medlem
När jag gick bildbehandlingskurs passade jag på att köpa Photoshop CS3, sen dess så har fotandet legat nere. Nu ska jag dock köpa mig en EOS 550D för att återuppta detta.
Dock har jag sett att man inte kan öppna 550´s rawfiler i CS3, finns det något sätt att kringgå detta så jag kan editera dom i camera raw?
Funkar det t.ex. att använda DNG converter för att ta in en DNG fil i camera raw och vad förlorar jag i såna fall på att göra så?

Du kan använda DNG-konverteraren, det enda du förlorar är tid (för konverteringen) och plats (om du väljer att också behålla de ursprungliga råfilerna).

Provade DNG konvertern och det funkade bra
Men nu har jag börjat lattja lite med Canons egna programvara DPP och insett att den är riktigt bra att raw-konvertera med och sen föra över till PS.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto