Annons

50Ds efterföljare vs 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

continental

Aktiv medlem
Jag vet det finns gamla trådar om detta, men de flesta har spårat ur lite grann, samt att vi nu närmar oss den eventuella nya modellen.

Finns det egentligen utrymme för en efterföljare till 50D? Det är väl inte jättemycket ingenjörerna kan uppgradera innan marknadsavdelningen sätter stopp till förmån för 7D?
Visst är 50D betydligt äldre och saknar en hel del mot 7D, men jag anser nog att risken för kannibalism är överhängande.
Samma batteri, batterigrepp, Q-funktion, samt en liiiiiten uppgradering av fokusen kan väl fixas utan risk. Problemen börjar väl när/om man ska addera filmfunktion, bättre sökare, ny/fler processor/er, fler b/s, bättre brusegenskaper, blixtstyrning, större fokusuppfradering, samt uppressning av Mpxl (om det racet fortfarande pågår).

Eller ÄR 7D egentligen 60D? Hur ska annars en ev 60D se ut? Vad är där som jag missar i sammanhanget?

Jämförelsen med 450/500/550D haltar lite då det segmentet är mer priskänsligt och att alla tre där fyller en funktion på marknaden, trots att de är efterföjare till varandra i praktiken.
 
Jag skulle inte räkna med några större uppgraderingar. Om den dyker upp rätt snart är det förmodligen en 50D med 7D:s sensor och videofunktion, men i övrigt lika med 50D (jämför med 550D). Passar då bra att prismässigt ligga mellan 550D och 7D, dvs. kring 10 000.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.