Annons

50D och video

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej! Jag funderar på att uppgradera från 10D till 50D men jag skulle gärna vilja kunna filma lite också. Och så råkar jag tycka att det är bra med inbyggd blixt även om jag också håller mig med en separat blixt. 5D straffar ut sig på den punkten. I och med att 50D har liveview så borde steget inte vara så långt till att erbjuda filmning som ex Nikon D90 gör.

Någon som hört några rykten om när Canon tänker sig att lansera filmning i andra kameror än 5D? För den utvecklingen ter sig väl självklar, eller?

/Staffan

Med tanke på att de precis fått ut 50D, som inte kan filma, och 5D, som kan, är det kanske i tidigaste laget för vederhäftiga rykten om kommande modeller?

Någon som hört några rykten om när Canon tänker sig att lansera filmning i andra kameror än 5D? För den utvecklingen ter sig väl självklar, eller?
/Staffan
Någon chef på Canon sa på frågan om i vilken grad de kommer att anamma filmfuktion i kamerorna att uppföljaren till 50D med all säkerhet kommer vara en av de modeller som får det. Men det är ju nog tidigast 12 mån bort, kanske 18 mån. Man kan väl anta att uppföljaren till 450D också kommer få det, som kanske kommer inom 6 mån.

60D kommer 2009-07-15 med filmfunktion och en något större sensor (mellan 1D och nuvarande 50D) samt med bibehållen upplösning ifrån 50D. Dock stämmer ju sällan rykten helt, men det låter ju inte omöjligt iaf.

Dock så låter det spännande om det stämmer och för folk som målat in sig i hörnor med EF-S objketiv.

Att Canon skulle överge aps-c-sensorn (och införa ännu en sensorstorlek) i 60D är inte särskilt troligt. Inte heller att modellen skulle presenteras reedan i juli -- Canons nyheter brukar komma i februari och augusti/september.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar