quarc
Aktiv medlem
Testade att hänga på min 'gamla' blixt på K10D. Jag tänkte att man borde kunna köra den manuellt, eftersom den har mauella inställningar, men jag har samma problem som jag haft på mina andra kameror. Visst går det att ställa in t.ex. 1/32 blixteffekt, men så fort jag trycker ner avtrycket halvvägs så går blixten över i automatisk TTL mode igen, och det är ju urbota dumt eftersom K10D inte har TTL-mätning.
Jag har provat det mesta på kameran, bortsett från (inser jag nu) X. Kan det vara så att även M är automatiskt gällande blixt och endast X är helt manuellt. Skall kolla detta senare ikväll, men jag är inte allt för hoppfull. Det kan ju vara så att min blixt har någon defekt, den har varit med ett tag.
Jag har provat det mesta på kameran, bortsett från (inser jag nu) X. Kan det vara så att även M är automatiskt gällande blixt och endast X är helt manuellt. Skall kolla detta senare ikväll, men jag är inte allt för hoppfull. Det kan ju vara så att min blixt har någon defekt, den har varit med ett tag.