Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

50-135/2,8 som allroundobjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

snysop

Aktiv medlem
Är detta alldeles för tungt för att ha som dagligt allroundobjektiv? Har upptäckt att jag gillar att fylla ut bilderna med motivet och därför använder jag ofta bränvidder från 80 och uppåt. Är på jakt efter ett nytt allroundobjektiv och detta skulle passa ganska bra i brännvidd, ljusstyrka, SDM och tätning... :)
 
Längden kanske blir lite läskig. Kör idag med ett Samsung 50-200 och det är ju hälften så långt som detta (i normalläge). Iofs så kanske viktfördelningen med kameran blir bättre. Hmmm... jag får läsa testerna på 50-135'an.

Fast... 60-250 hade suttit ändå bättre...
 
snysop skrev:
Längden kanske blir lite läskig. Kör idag med ett Samsung 50-200 och det är ju hälften så långt som detta (i normalläge). Iofs så kanske viktfördelningen med kameran blir bättre. Hmmm... jag får läsa testerna på 50-135'an.

Fast... 60-250 hade suttit ändå bättre...

tvivlar på att 60-250 kommer att komma i närheten av 50-135 i kvalitet.
 
Utmärkt

Jag har detta objektiv på som standardobjektiv, så nog tycker jag att det går bra
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.