rottis
Aktiv medlem
Jag ska köpa ny kamera. Jag har en 350 D o vill byta upp mig. Jag fottar mest hundar. jag har kennel o fottar alla våra egna hundar, valpar o andras o på utställningar. Som utmaning gillar jag att försöka fånga hundarna i rörelse. Jag har 3 objektiv som jag använder.
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
Sigma 18-50mm F2.8 EX DC
Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
Jag läste om 1d mark III om att det var en kamera för sport o rörelser. Nu kommer snart 5d mark II och den är ju rätt prisvärd. Nu är jag inte så där jätteduktig på detta men undrar om dess fokuspunkter o bildfrekvenstagning räcker för ovanstående ändamål. Någon sa att 5 dmark var snabbare på att fokusera än 1d mark för den hade en snabbare processor o nyare. så det gjorde inte så mycket att den inte hade så många fokuspunkter som 1 dmarken.
En stor fördel för mig är också att 5 d mark inte väger så mycket om 1 d mark och vad jag har för mig är lite mindre också.
Ni som är proffs vad tror ni?
Och vilken kamera kan samarbeta med mina objektiv bäst?
Tackar på förhand för era svar.
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
Sigma 18-50mm F2.8 EX DC
Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
Jag läste om 1d mark III om att det var en kamera för sport o rörelser. Nu kommer snart 5d mark II och den är ju rätt prisvärd. Nu är jag inte så där jätteduktig på detta men undrar om dess fokuspunkter o bildfrekvenstagning räcker för ovanstående ändamål. Någon sa att 5 dmark var snabbare på att fokusera än 1d mark för den hade en snabbare processor o nyare. så det gjorde inte så mycket att den inte hade så många fokuspunkter som 1 dmarken.
En stor fördel för mig är också att 5 d mark inte väger så mycket om 1 d mark och vad jag har för mig är lite mindre också.
Ni som är proffs vad tror ni?
Och vilken kamera kan samarbeta med mina objektiv bäst?
Tackar på förhand för era svar.