Annons

450D + kitobjektiv 3000 kr

Produkter
(logga in för att koppla)

overhard

Aktiv medlem
Hej

Var det någon som såg annonsen på blocket med en 450D + kitobjektiv för 3000 kr? Det var nämligen en som annonserade ut en sån och jag mailade och frågade om det var sant. Dagen efter var annonsen borta. Nu 2 dagar efter, ringde hon upp mig och sa att kameran fanns kvar och att den fanns i alingsås om jag ville kika.

Den var knappt använd och köpt i november. Men hon ville inte använda internetgirot för då skulle hon inte få pengarna förrän i mitten av nästa vecka utan hon ville att jag skulle sätta in 3100 på hennes konto för kamera + frakt.

Men jag känner mig skeptisk. Numret hon använde finns inte på hitta.se, hon sa att det var skyddat men det syntes i min telefon när hon ringde.

Hon ville inte mejla kontouppgifter (rädd om mailadressen?) utan ville ta det över telefon.

Jag har inte hennes fullständiga namn utan det stod Victoria eller Veronika.L på blocket.

Jag började känna mej lite osäker så jag stoppade överföringen och nu undrar jag om det är nån mer som vet något, kanske till och med har betalat in till henne och väntar på kamera?

MVH,

Johan

ja där gjorde du rätt , inget sätt att göra affärer på .
Finns kameran så känns det som om det är risk för brännskada , du kan ju fråga efter serienummret =)

Med brännskada, menar du att den kan va stulen då? Hon sa att kvitto och garanti fanns men jag har inte själv sett det.

3000kr är väl iofs inte helt otänkbart. Finns annonser här på sidan för ungefär samma summa.

Dock... Som hon beter sig skulle jag absolut inte sätta in pengar i förskott. Verkar inte vara rent mjöl i den påsen.

Nja , var bara en tanke , personligen tycker jag att det låter väldigt billigt för en sån kamera som ca tre månader gammal . men visst , hon kanske behöver slantarna snabbt .
men jag skulle inte chansa med dom vilkoren , den saken är klar .

Nja , var bara en tanke , personligen tycker jag att det låter väldigt billigt för en sån kamera som ca tre månader gammal . men visst , hon kanske behöver slantarna snabbt .
men jag skulle inte chansa med dom vilkoren , den saken är klar .

Missade att den bara var 3månader. Då verkar det lite väl billigt =)

Iallafall så bad jag henne skicka en bild på leg men då ringde hon upp och sa att hon skulle sälja den till nån annan, så bedragare eller ej, jag har iaf mina slantar kvar...

lika så bra det =)
ett tips är att kolla på fotkungens hemsida , dom brukar ha bra priser på sin utförsäljningssida , dyker upp nytt med jämna mellanrum =)

VIKTIGT!!!!!!!!!!!

Köp INTE kameran!!!

Jag vart lurad på just den annonsen av just den personen!

Jag polisanmälde ärendet idag och om någon har någon mer uppgift, kontakta gärna polisen med mitt diarienr:
1400-K11695-09

MvH
Patrick Svensson

Kompletterande info...

Här är det jag har fått fram om henne:

Hon uppgav sig heta Viktoria Lindblad men enda med det namnet bosatt i alingsås är ca 20år vilket inte är hon. (upplysningar från upplysning.se, ratsit.se, polisen)

Hennes sambos namn (enligt henne) är John Dahl. Kontot hon bad mig sätta in pengarna på tillhör en John Dahl. Däremot finns det inte någon John Dahl bosatt i Alingsås (upplysningar från Handelsbanken, ratsit, upplysning)

Hennes arbetsplats, ICA i centrum känner inte till henne alls. (upplysningar från 3st ICA medarbetare)

Adressen hon uppgav, Brunnsvägen 5 är ett Servicehem med namnet "Brunnen". Ett ålderdomshem. (upplysningar från alingsas.se)

Telefonnumret är ett Comviq kontant nummer utan någon registrerad ägare och okontaktbart senaste 2½dagarna. (upplysningar från Tele2)

Hoppas att det inte var många fler som åkte dit =/
Det verkade som att hon på Handelsbanken hade hittat något iaf för hon ville att polisen skulle kontakta henne direkt.
Tyvärr fick hon ju inte dela nån info med mig :(

Om någon vet nåt mer, kontakta gärna mig eller polisen med det och använd mitt diarienr :)

Som sagt.. Verkar det för bra så är det förmodligen för bra också.. En sanning värd att verkligen stämpla in hårt innanför pannbenet..

Jag är givetvis inte ironisk här... Skulle aldrig vara det då nån stackare blivit blåst givetvis.. Man vet aldri då det är ens egen tur att bli blåst av nån smart skitstövel som kommer på nått trix man inte sett förut..

Utan vill bara upprepa detta så ev någon annan som ännu inte lärt den hårda vägen skall notera det..

Så igen..

Verkar det för bra så är det förmodligen för bra också..

En sanning värd att verkligen stämpla in hårt innanför pannbenet

och polisen måste väl kunna få fram vem kontoägaren är. Samt kamrorna måste rimligen sett personen eller personerna då dom besökt banken eller bankomat och plockat ut stålar..

mm tyvärr är det ju så =/ .. allting kändes så rätt eftersom hon tjata om att jag skulle komma och kolla på den osv och frågade vilka upplysningar jag ville ha + att jag hade ju ändå hennes mobilnummer och hon skickade ett sms tom att "paketet är skickat nu, ringern ikväll med kollinr" och så fick jag ju en del "bra" uppgifter om henne .. men men nu har jag lärt mig hårda vägen att alltid kolla upp uppgifterna innan pengarna förs över:p

Jag tyckr verkligen synd om dig Patrik.. För det är inte bara att man blivit blåst som är surt. Det är känslan att blivit kränkt såsom en dum bonnfåne också som känns ""skit""..

Jag vet hur feelingen känns såsom troligen dom flesta. Vi har nog alla blivit blåsta någon gång i livet.. Det behöver ju inte vara en kamera eller en bil man har köpt. Det kan handla om den där kvinnan man trodde på.. Den där kompisen man litade på..Det där jobbet man skulle fått som sedan då man sagt upp sig visade sig vara rent junk... Men även en annons om ett köp osv givetvis. Eller sälj.. En del har ju blivit av med det dom sålt utan ens fått betalt.. Bilar tex.....

Feelingen att efteråt sitta där med facit och inse man ändå var rätt blind är fasiken snudd värst.. I alla fall känner jag så... Stålar även om dom är bristvara går att ersätta..

Men man kan aldrig få bort känslan att aldrig igen lita på folk fullt ut.....Det finns alltid där bak i skallen att man kan fasen bli blåst..

För igen.. Att bli blåst är en grov kränkning som skadar en person för alltid...

Råkade ut för en liknande grej i november, en ny Eos 400d för 2000kr på Blocket.Säljaren var:

Henrik Torsberg
Lunnagatan 1
38531 Torsås

Henrik Torsberg finns inte på Hitta.se, det finns 2st med det namnet på Birthday.se men ingen i Torsås.

Lunnagatan 1 är ett äldreboende

Telfon fans inte på Hitta.se

Och det var förskotts betalning till han konto.

Så jag vågade inte genomföra affären.

Aa kränkningen är det som är värst.. pengar kommer och går, men känslan består =/

Så surt när man är en sån person som verkligen vill lita på folk och vad dem säger ... och så blir man bara lurad.

Men men.. här kommer flera uppgifter om personen som hon uppgett till en annan "potentiell köpare"

Konto swedbank
8327-9
974134098-9

Personnummer
841029-5706

Mobil
0700748345

Victoria Lindblad
Brunnsgatan 5
44134

Enligt Personnummer
Phrida Victoria Lindblad
070-8115460
Örnvägen 3
44140 Alingsås

Inte alls samma uppgifter som hon har skickat till mig med andra ord.

och polisen måste väl kunna få fram vem kontoägaren är.
Det verkar inte spela någon roll, då det finns mängder av liknande bedrägerifall som bara läggs ner "i brist på bevis" trots att det kan vara massor av människor som anmält samma sak. Det svenska rättssystemet är ett stort skämt, men det vet ni säkert redan.
Även om personen blir fälld så betyder det inte att man får tillbaka sina pengar, då bedragaren antagligen inte kan betala. Helt sinnessjukt, då straffarbete vore ett enkelt sätt för såna människor att kunna göra rätt för sig.

hehe aa det är ju så tyvärr.. som när min mc vart stulen.
Dem tog fast honom dagen efter körandes på hojen med avklippt bit i ramen, startlås och tanklås uppbrutet osv.
ÄNDÅ kunde dem inte sätta dit honom för stöld då han sa att han "hade lånat den av en kompis i god tro" och enligt svensk lag behöver han inte uppge vem den personen är.
Så han åkte bara dit på olovlig körning, typ en liten böter.

Men men.. kan iaf hoppas på att den j**eln åker dit och att konton fryses m.m. :D
Sen är det högst otroligt att jag får några pengar tillbaka däremot :(

Låter som jag har blivit drabbad av samma person. Dock så stämmer inte uppgifterna om namn, stad mm. Men telefonnummeret jag har skiljer sig bara på dom två sista siffrorna. Skulle ju vara troligt att hon köpt på sig ett antal kontakt kort.

Då är det troligtvis samma person.
Var det nu nyligen?
Vi är minst 2 som jag vet om som blivit lurad av samma person och båda hade fått liknande nummer.
Ser du nåt liknande så får du gärna höra av dig till mig direkt på mailen.
Skulle sitta riktigt fint att rigga in aset i en fälla och sätta dit den jäveln.

//Patrick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar