Annons

400D hur e den inbyggda blixten?

Produkter
(logga in för att koppla)

Exiffen

Aktiv medlem
Hej kompisen kom hem igår till mig glad ihågen med sin nya 400d. Som den givna Nikon (jag jag vet att jag svär i kyrkan nu) älskare jag är började vi jämföra.

Det som framför allt slog mig vid detta tillfälle var att blixten inte verkade särskilt kraftfull.
Är det så att 400d inte har en särskilt bra inbyggdblixt?
Jag upplevde den hela tiden som i mörkaste laget. Testade den framför allt i Autoläget.
 
partajare skrev:
Hej kompisen kom hem igår till mig glad ihågen med sin nya 400d. Som den givna Nikon (jag jag vet att jag svär i kyrkan nu) älskare jag är började vi jämföra.

Det som framför allt slog mig vid detta tillfälle var att blixten inte verkade särskilt kraftfull.
Är det så att 400d inte har en särskilt bra inbyggdblixt?
Jag upplevde den hela tiden som i mörkaste laget. Testade den framför allt i Autoläget.

Den ettl:n kanske inte är så bra med den inbyggda. Det är samma inbyggda till 400d som till 30D och min 30D:s inbyggda ger aldrig mörka bilder.
 
partajare skrev:

Det som framför allt slog mig vid detta tillfälle var att blixten inte verkade särskilt kraftfull.
Är det så att 400d inte har en särskilt bra inbyggdblixt?
Jag upplevde den hela tiden som i mörkaste laget. Testade den framför allt i Autoläget.

Det kändes väl skönt? Tänk om hans Canon varit bättre än din Nikon, hemska tanke!
 
Jag upplever att min 400D är kass på att exponera med blixt, läggs +1 på i exponeringskompensation eller mer så blir det bra, annars blir det för mörkt. Samma med en extern blixt (430EX).

Min gamla 300D hade även den svårt med blixtexponering, då var +2/3 lagom att lägga på.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.