Annons

400D eller 450D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stiftler

Aktiv medlem
Tja! Jag skulle precis beställa hem kameran när jag gjorde min sista marknadsundersökning. Men då fick jag syn på det här... Ska man beställa en 450D istället, när är en sådan liten prisskillnad?



Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 IS

Lägsta pris just nu: 7 225:-



Canon EOS 400D + 18-55/3,5-5,6 IS

Lägsta pris just nu: 6 890:-
 
Men hur gör man med försäkringar och sånt? Kameran har naturligtvis garanti men den täcker ju bara fabriksfel.

Jag har nu tittat på både 400D och 450D från FototKungen. De har sin butik i Stockholm och det utmärkt ifall jag skulle vara tvungen att lämna in kameran någon gång. :)
 
Stiftler skrev:
Inkl. cashback kostar Canon eos 400D med ett 18-55 IS objektiv 6525:-

På Kungsholms Foto (S:t Eriksgatan 30 Sthlm) kostar en Canon EOS 400D med 18-55 IS 5.995 kr och efter cashback 5.435 kr - bara så du vet... ;-)

En 450D kostar på samma ställe 7.595 kr med kitobjektivet.

Mvh, Annett
 
jonna72 skrev:
På Kungsholms Foto (S:t Eriksgatan 30 Sthlm) kostar en Canon EOS 400D med 18-55 IS 5.995 kr och efter cashback 5.435 kr - bara så du vet...
Nja, det priset gäller såvitt jag förstår paketet med det gamla usla kitobjektivet utan IS.
 
Har du känt på dem? 450D är betydligt skönare att hålla i... (400D är liten, liten!) Köpte min idag och väntar otåligt på att batteriet ska laddas så jag kan börja leka. :)
 
Jag har känt på 400D men inte 450.. Funderade på ett batterigrepp till 400D men ifall 450 inte behöver något så kanske det blir den iallafall. Får nog åka till KungsholmsFoto imorgon och testa.
 
Måste vänta...

Har 450 D ett större grepp fastän den är i princip lika liten? Det låter ju bra iallafall:)

Funderar själv på en 450D men vill ju testa hålla i den först. Den kommer inte till någon butik förrän i slutet av april där jag bor.
 
Beställde en 450D igår från SIBA som hade ett antal då, slut idag dock. Om inte nätet ljuger så lämnade paketet Göteborg igår. Jag är SLR nybörjare men har läst spaltmil på internet och en annan skillnad mellan kamerorna är att nya har LiveView, dvs du kan använda displayen som sökare nästan som på en kompakt. Displayen är också större. Sen kör den SD card istället för compact flash, för mig var det viktigt eftersom jag har några såna och inte den äldre varianten som används i andra SLR:er.
 
Nybörjare har nog mest nytta av 450D (om man inte har mer nytta av en tusenlapp i fickan).
Själv brukar det ta ett par foton på 400D innan jag upptäcker vilket iso jag borde ha använt, men 450D visar iso i sökaren. Sedan är väl spotmätning en funktion som jag använder aktivt i minst 50% av bilderna på min kompaktkamera, 400D saknar den helt.
 
400D har ingen mick så man kan ju inte filma med ljud, om man nu kan filma med den.
450D däremot har mick o ljudinspelning!
 
Änglavakt skrev:
400D har ingen mick så man kan ju inte filma med ljud, om man nu kan filma med den.
450D däremot har mick o ljudinspelning!

Eh... nä du kan inte filma och några mikrofoner finns inte heller på dessa kameror.
 
Änglavakt skrev:
Vad betyder då jämförelsen på Onoffs hemsida?

Där står nej/nej på 400D och e/t på 450D vid frågan "video/med ljud".
Vad betyder e/t då?

Har ingen aning om vad onoff har i sina tabeller, men en gissning kan vara "ej tillgänglig". Vad tror du själv? Jag har en 450D och den har ingen mikrofon, trust me :)
 
wfrank skrev:
Har ingen aning om vad onoff har i sina tabeller, men en gissning kan vara "ej tillgänglig". Vad tror du själv? Jag har en 450D och den har ingen mikrofon, trust me :)

-hehe- Okej, tänkte väl det. Har aldrig hört om nån systemkamera som kan filma så jag blev helt chockad då jag läste det otydbara på onoff. ^^
Tack för att du redde ut det åt mig så att jag köpt den bara för det..
Tack!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.