Annons

350D-ägare, hur många exp?

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
350D-ägare LÄS DETTA!

Hoppas jag med denna finurliga lilla rubrik lockat några folk hit iaf...
Det jag tror kan va kul är att veta hur många exponeringar ni tagit med era 350d och när ni köpte den...

Jag kan börja ^^.

Inköpt: maj
Exp: 6500

Om jag fortsätter såhär kommer mitt hus troligtvis hålla inte fullt 2 år (50000 expar).
 
Re: 350D-ägare LÄS DETTA!

hailstorm skrev:

...
Jag kan börja ^^.

Inköpt: maj
Exp: 6500

Om jag fortsätter såhär kommer mitt hus troligtvis hålla inte fullt 2 år (50000 expar).
Du ska vara beredd på att behöva byta slutaren men i övrigt håller nog huset bra mycket längre än så.
Ett slutarbyte kostar kanske runt 2500:-
Någon som vet?
 
Re: Re: 350D-ägare LÄS DETTA!

Linmajon skrev:
Du ska vara beredd på att behöva byta slutaren men i övrigt håller nog huset bra mycket längre än så.
Ett slutarbyte kostar kanske runt 2500:-
Någon som vet?

NEJ NEJ NEJ!!! säg inte så... när slutaren går paj måste jag köpa ett nytt hus... alternativt när den går över 30000 köpa ett nytt hus och ha detta som andrahus... det finns inget annat sätt :)
 
Mars: 8500:ish.
Inte en felaktig bild.
Är slutaren sämre i en digitalkamera?? Min gamla Canon (analoga) har jag haft i nästan 20 år. Funkar fortfrande finemang. Den har jag tagit oräkneliga bilder med.
 
Roqqy skrev:
Mars: 8500:ish.
Inte en felaktig bild.
Är slutaren sämre i en digitalkamera?? Min gamla Canon (analoga) har jag haft i nästan 20 år. Funkar fortfrande finemang. Den har jag tagit oräkneliga bilder med.

misstänker att 50.000 är en siffra som slutaren ska klara i ett specifierat prov. I så fall kan det mycket väl vara så att den klarar betydligt mer, under rätt omständigheter. Under fel omständigheter kan det nog dessvärre vara så att den dör betydligt snabbare...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.