Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

35+85 mm Nikon vs Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

interior

Aktiv medlem
Planerar för ny utrustning. Antingen Nikon D700 eller Canon 5D2 ( alternativt någon av dess efterföljare ).
Eftersom jag inte behöver 5D2's alla pixlar eller filmning är Nikon den intressantaste kameran för mig. Jag tror att den har bättre AF, färgbalans, jpg-hamtering mm.

Hur är det objektiven 35mm och 85mm? Jag vill helst ha objektiv med AF-motor och fin oskärpa. Mikrokontrast och upplösning är säkert bra på alla objektiven.Tycker det verkar som om Nikon har lite nervösare bokeh? Har sett lite bilder på nätet bara, så det är inte helt enkelt att avgöra. Alternativen är Canon 35/1.4 och 85/1.8 eller Nikon 35/1.4 och 85/1.4. Det sistnämnda blir MYCKET dyrare, men är nyutvecklade och har förmodligen högre byggkvalitet. Tacksam för alla åsikter och funderingar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar