Johan-A
Aktiv medlem
I Välkommen 30D tråden uppkom det en tydlig besvikelse över nya skärmen i 30D
För att behålla inriktningen tänkte jag starta en ny tråd i det ämnet.
Vad tycker ni om skärmen?
Är det samma som i 5D?
Är det möjligt att den kan vara så pass mycket sämre än 20D?
Drar med några citat från senaste tråden, hoppas det är ok:
Peter Holländare:
"Hoppas dom släpper ett nytt firmware som fixar den usla skärmen. Den är just nu ljusår sämre än 20D's skärm.
- Fel färger (bilderna ser bleka och trista ut)
- Präktig oskärpa alldeles oavsett zoomning."
"Det finns inte en chans att det är samma skärm - denna är fullkomligt oduglig. Kan säga att jag är gruvligt besviken.
Enligt mig så fungerar skärmen endast för att se om ett kort är taget eller inte - så usel är den.
Att ställa ljusstyrkan på den hjälper inte nånting (mellanläget är troligen bäst).
Korten blir ju bra i slutändan - men det hjälper liksom inte om man är ute och vill avgöra "på ett ungefär" hur det kommer att bli med skärpa och så, när preview är råsuddig, felaktiga färger, nästan noll svärta. "
Mikael Norberg
"Håller med Peter om att "skärmen" på 30D är skräp jämfört med 20D.Men då har jag i och för sig alltid en tubkikare med mig när jag skall titta på bilderna på min 20D."
Johan Wild
"Ja, skärmen är verkligen ingen höjdare.. Usch!"
...
För att behålla inriktningen tänkte jag starta en ny tråd i det ämnet.
Vad tycker ni om skärmen?
Är det samma som i 5D?
Är det möjligt att den kan vara så pass mycket sämre än 20D?
Drar med några citat från senaste tråden, hoppas det är ok:
Peter Holländare:
"Hoppas dom släpper ett nytt firmware som fixar den usla skärmen. Den är just nu ljusår sämre än 20D's skärm.
- Fel färger (bilderna ser bleka och trista ut)
- Präktig oskärpa alldeles oavsett zoomning."
"Det finns inte en chans att det är samma skärm - denna är fullkomligt oduglig. Kan säga att jag är gruvligt besviken.
Enligt mig så fungerar skärmen endast för att se om ett kort är taget eller inte - så usel är den.
Att ställa ljusstyrkan på den hjälper inte nånting (mellanläget är troligen bäst).
Korten blir ju bra i slutändan - men det hjälper liksom inte om man är ute och vill avgöra "på ett ungefär" hur det kommer att bli med skärpa och så, när preview är råsuddig, felaktiga färger, nästan noll svärta. "
Mikael Norberg
"Håller med Peter om att "skärmen" på 30D är skräp jämfört med 20D.Men då har jag i och för sig alltid en tubkikare med mig när jag skall titta på bilderna på min 20D."
Johan Wild
"Ja, skärmen är verkligen ingen höjdare.. Usch!"
...