Annons

300d utan CF?

Produkter
(logga in för att koppla)

Brummelisa

Aktiv medlem
Hej!

En dum fråga, men jag tänker nog köpa en 300d idag, men ska köpa ett cf-kort imorgon (hinner inte idag). Nu undrar jag om man kan leka och ta kort med kameran ändå (och bara se korten på displayen) eller fungerar inte kameran utan cf-kort?

/ Marcus

Om man kör RemoteCapture, kan man inte använda kameran utan CF kort då? Den kan ju lagra bilden direkt på hårddisken.

/Thomas

Svar JA du kan leka utan CF-kort, jag har själv gjort det i affären. Däremot rekommenderas att du sedan ställer om den så det inte går att leka...
För att inte riskera att fota "en hel rulle utan film i kameran" för att göra en liknelse.

maerklund skrev:
Svar JA du kan leka utan CF-kort, jag har själv gjort det i affären. Däremot rekommenderas att du sedan ställer om den så det inte går att leka...
För att inte riskera att fota "en hel rulle utan film i kameran" för att göra en liknelse.

haha, det var smart.

/ Marcus

Du måste "uppgradera" till ryska hacket för att kunna göra denna inställning. Jag förstår inte varför Canon har gömt denna möjlighet eftersom den är mycket vettig... Speciellt för oss som för över bilderna via kortläsare istället för att använda kameran.

--jalle

maerklund skrev:

Tack för alla svaren. Nu köpte jag ett minneskort samtidigt som 300d i fredags.

Jag har faktiskt inte testat ens själv om det går.

/ Marcus

Canon 10D funkar utan kort (går att ställa) men du ser ingen bild på displayen. Displaymenyerna funkar förstås.

ANNONS