Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

300D problem

Produkter
(logga in för att koppla)

cagn

Medlem
När jag startar kameran så blinkar rödaögonsymbolen hela tiden. Jag har försökt att läsa mig till vad detta kan betyda men hittar inget. Undrar om någon vet vad detta kan betyda. Har provat att slå av och på rödaögon reduktionen men utan någon respons. Hoppas på att någon vet nått om detta.

/ Calle som är orolig

Hej Calle,

Jag har för mig att det stod något om blinkande röda ögon symbol när man flashade firmware till en tidigare version av det "ryska hacket". Jag har själv Wasias firmware och är väldigt nöjd, men jag flashade inte min förrän den senaste versionen kommit ut i juni i år. Kolla vilket du har, annars sök på "red eye reduction blingking firmware hack" på Google. Då borde du få en del träffar som kan hjälpa dig.

Helt riktigt. I vissa versioner av hacket så blinkade "röda ögon" om du hade ändrat någon av C.Fn funktionerna från defaultvärderna.

yalazy skrev:
Hej Calle,

Jag har för mig att det stod något om blinkande röda ögon symbol när man flashade firmware till en tidigare version av det "ryska hacket". Jag har själv Wasias firmware och är väldigt nöjd, men jag flashade inte min förrän den senaste versionen kommit ut i juni i år. Kolla vilket du har, annars sök på "red eye reduction blingking firmware hack" på Google. Då borde du få en del träffar som kan hjälpa dig.

Tack för era svar, jag förstår nu varför det blev så. Jag har nämligen lagt in canons firmware 1.1.1 efter jag hade rysshacket. Min kamera stendog då jag "råkade" gå in i menyn för att ändra språk som man inte skulle göra :)
Men nu har jag lagt in rysshacket igen, för att det funkade riktit bra. Jag ska inte gå in i den menyn igen :) haha. Det enda sättet att få igång kameran var att uppdatera firmwaren.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar