adrianulander
Aktiv medlem
Bästa läsare!
Jag har ett problem..
För några månader sedan köpte jag en 300d och allt var fridens.
När jag i förra veckan formaterade om min hårddisk på datorn upphörde friden, och ren och skär vrede tog vid.
Eftersom hårddisken var tömd på information så var även alla drivrutinerna borta. Har man en CD som följer med en kamera så är problemet däri närmast obefintligt. - Har man å andra sidan varit en duktig pojke och slarvat bort sin CD så blir problemet större..
Plan A för att åtgärda problemet:
Besök Canons hemsida och ladda lätt som en vind hem drivrutinerna som Canon, i egenskap av en av världens främsta elektroniktillverkare, självklart lagt upp.
Plan B - ifall Canon inte riktigt skött sig och laddat upp drivrutiner för olyckliga och slarviga användare av 300d och 10d:
Ring kundservice och klaga! Nog är det väl märkligt att man inte kan ladda hem drivers till två av deras kameror? Detta klagar jag så på och undrar om det går att få en ny CD hemskickad. "Visst ska väl det gå bra", meddelar den vänliga kvinnan på Canons eminenta kundservice, "om jag får din mailadress så skickar jag ett kostnadsförslag så snart jag vet vad en cd går på."
Så är allt fridens ett tag.. Men när det dröjt mer än en vecka och jag inte ens fått det omtalade mejlet så börjar jag tröttna. Minneskortet måste ju faktiskt tömmas någon gång.
Plan C - När Canon för andra gången sviker och fantasin tycks gå samma väg:
Ja, det är här vi är nu, och det är här Du kommer in i bilden.
Jag tänkte nämligen vara så fräck att höra om det är någon som har tillräckligt av varorna ork, lust och välvilja att bränna cd:n och posta till mig?
Ekonomisk kompensation ser jag som en självklarhet, likaså min eviga tacksamhet. =)
Mvh. Adrian
Jag har ett problem..
För några månader sedan köpte jag en 300d och allt var fridens.
När jag i förra veckan formaterade om min hårddisk på datorn upphörde friden, och ren och skär vrede tog vid.
Eftersom hårddisken var tömd på information så var även alla drivrutinerna borta. Har man en CD som följer med en kamera så är problemet däri närmast obefintligt. - Har man å andra sidan varit en duktig pojke och slarvat bort sin CD så blir problemet större..
Plan A för att åtgärda problemet:
Besök Canons hemsida och ladda lätt som en vind hem drivrutinerna som Canon, i egenskap av en av världens främsta elektroniktillverkare, självklart lagt upp.
Plan B - ifall Canon inte riktigt skött sig och laddat upp drivrutiner för olyckliga och slarviga användare av 300d och 10d:
Ring kundservice och klaga! Nog är det väl märkligt att man inte kan ladda hem drivers till två av deras kameror? Detta klagar jag så på och undrar om det går att få en ny CD hemskickad. "Visst ska väl det gå bra", meddelar den vänliga kvinnan på Canons eminenta kundservice, "om jag får din mailadress så skickar jag ett kostnadsförslag så snart jag vet vad en cd går på."
Så är allt fridens ett tag.. Men när det dröjt mer än en vecka och jag inte ens fått det omtalade mejlet så börjar jag tröttna. Minneskortet måste ju faktiskt tömmas någon gång.
Plan C - När Canon för andra gången sviker och fantasin tycks gå samma väg:
Ja, det är här vi är nu, och det är här Du kommer in i bilden.
Jag tänkte nämligen vara så fräck att höra om det är någon som har tillräckligt av varorna ork, lust och välvilja att bränna cd:n och posta till mig?
Ekonomisk kompensation ser jag som en självklarhet, likaså min eviga tacksamhet. =)
Mvh. Adrian