Annons

300, 350 eller 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Berkaking

Aktiv medlem
Ska köpa bättre kamera och skulle gärna vilja ha lite råd och tips.

Har som fastnat för canon och eos, fastän jag inte ägt någon tidigare.

Vad tror ni jag ska satsa på riktigt?

Är dom extra slantarna värd det mellan en 300d och uppåt? (350,400 osv) Och är det något jag har användning för?

Kommer ta alldagliga kort, inga märkvärdiga direkt.

Och vad ska man ha för objektiv? För orginalet är inte direkt ngt att hurra för. Sigma modell.. ?

Tacksam för svar!

min personliga uppfattning är att du skall skippa 300D och istället satsa på 350D eller 400D beroende på hur din budget för detta ser ut.

300D är långsam och ganska gammal nu. Och hitta ett ex som inte har gått så mycket till vettinga pengar tror jag är svårt.

defiant skrev:
min personliga uppfattning är att du skall skippa 300D och istället satsa på 350D eller 400D beroende på hur din budget för detta ser ut.

300D är långsam och ganska gammal nu. Och hitta ett ex som inte har gått så mycket till vettinga pengar tror jag är svårt.

Låter vettigt! Sen tycker jag att du inte ska avfärda kitoptiken så lättvindigt. Tar man "alldagliga" och "inga märkvärdiga" bilder så räcker det objektivet ganska långt, speciellt om man bländar ner lite grann och inte pixelpeepar alltför mycket.

WFS) (Graylingman skrev:
Låter vettigt! Sen tycker jag att du inte ska avfärda kitoptiken så lättvindigt. Tar man "alldagliga" och "inga märkvärdiga" bilder så räcker det objektivet ganska långt, speciellt om man bländar ner lite grann och inte pixelpeepar alltför mycket.

Kan bara instämma i detta!

Tack för alla era svar!

Har ingen direkt budget för kameran.

Men vet inte om det är försvarbart med 2000:- extra för en 400d istället för en 350d för Mig.

Visst vill jag ha bra bilder, en snabb kamera osv. Men tror ändå inte jag märker någon skillnad mellan en 350 och en 400.

Jag hittade denna http://se.pricerunner.com/pl/29-339696/Digitalkameror/Canon-EOS-350D-Black-18-55mm-priser

Tror det blir köp. Verkar prisvärd och vettig! Verkar vara det objektivet som i tidigare inlägg.

Köp en 400D. Jag valde mellan den och 350'n och valde 350'n efter lite snålande. Tycker LCD skärmen på 350'n är ett skämt. Tänk på hur länge du ska ha kameran, då är det värt 2000:- extra.

Då var det klart, det blir en 400d. Men nu till det jobbigare.

Objektiv...

Ska man köpa med kit-objektivet, 18-55/3.5-5.6 eller satsa på ett annat direkt? För kraven på kvalitén kommer antagligen att öka :)

Ska man köpa ett macro och ett med zoom. Eller ett som klarar av bägge bra?

Orginalobjektivet som följer med (för visst följer det med ett objektiv oavsett)? duger det till någonting?

Det tycker jag är en bra uppsättning. Se bara till att det är ett APO objektiv du köper. Bra grejor att växa med utan att behöva ruinera sig.
Ska själv köpa Sigma objektivet.
Välkommen till Canon världen.

ANNONS